• Äldre 12 Feb 12:40
    1908 visningar
    4 svar
    4
    1908

    Pippi långstrump slut låt

    Hejsan skulle vilja ha hjälp med en låt ej ej hittar..

    Det är i serien när pippi har kalas i trädgården med sin pappa o alla från fartyget så är de någon låt från en gammal sångare som sjunger något i denna stil

    Häng med på party och festa loss

    Häng med på party och festa med oss

    Någon av dom två om jag inte är ute o snurrar

    Skulle vara jätte taksam om någon visste vad denna låt hette den spelar när serien e slut :/

  • Svar på tråden Pippi långstrump slut låt
  • Äldre 12 Feb 12:45
    #1

    Jag kommer att tänka på "Häng me' på party" av Uffe Neidemar. Den var poppis när jag var ung, men jag tror inte att den var med i Pippi Långstrump.

    Häng me' på party finns på Spotify om inte annat.

  • Anonym (Qwert­y)
    Äldre 12 Feb 13:09
    #2
    Feeniiix skrev 2017-02-12 12:40:32 följande:

    Hejsan skulle vilja ha hjälp med en låt ej ej hittar..

    Det är i serien när pippi har kalas i trädgården med sin pappa o alla från fartyget så är de någon låt från en gammal sångare som sjunger något i denna stil

    Häng med på party och festa loss

    Häng med på party och festa med oss

    Någon av dom två om jag inte är ute o snurrar

    Skulle vara jätte taksam om någon visste vad denna låt hette den spelar när serien e slut :/


    Serien? Tänker du på filmerna som sänds som avsnitt? Kan inte komma ihåg att Pippi träffade sjörövaren heller..
  • Äldre 12 Feb 13:57
    #3
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-12 13:09:29 följande:
    Serien? Tänker du på filmerna som sänds som avsnitt? Kan inte komma ihåg att Pippi träffade sjörövaren heller..
    Filmerna sändes inte som avsnitt. Pippi Långstrump gjordes som TV-serie i 13 delar, sedan gjordes 2 filmer (På Rymmen med Pippi Långstrump och Pippi på de Sju Haven). SErien klippes dock NER till 1 film som hette "Här Kommer Pippi Långstrump" och den gjordes primärt för den Tyska marknaden.

    TS tänker säker på någon sång i avsnitt 12 av serien, "Pippi håller avskedskalas". Eller del 13, "pippi går ombord". Hela pippiserien finns på svts öppet arkiv, om du är sugen på att se den.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Äldre 13 Feb 22:06
    #4

    Tack för svar ulf häng med på party va det tack för svar ??????

Svar på tråden Pippi långstrump slut låt