• Äldre 14 Feb 13:44
    3421 visningar
    3 svar
    3
    3421

    Sammandragningar...

    Har haft ganska mycket sammandragningar denna grav som hållit i sig ganska länge o även i vila. Idag känns dom mer och är liiite längre, hur vet man om det är på g eller bara träning? Blir ju nojjig :/ tror inte det är något, är i v.38+1 och med de andra gick jag på övertid, men funderar ju iaf även om magkänslan säger att det inte är något på gång än.

  • Svar på tråden Sammandragningar...
  • Birgit­ta02
    Äldre 14 Feb 14:42
    #1

    Hmm.... vad är det du undrar över egentligen? Eftersom du redan fött barn så VET du ju hur det känns när det är på gång. Då dras ett "spännband" åt, magen toppar sig och det gör attans ont - så man tappar andan. När dessa kommer regelbundet, vid fem minuters mellanrum så är det på gång. Så sitt lugn i båten :).

  • Äldre 14 Feb 16:51
    #2

    Grejer är att fram till 4-5 cm så gjorde det inte ont alls utan magen drog bara ihop sig.

    Min blir hård och har blivit i några veckor men idag har det hållit på så mycket mer, hela dagen med 5-10 min mellanrum, inte direkt ont men blir stenhård ganska länge och det spänner längs sidorna o h nedre magen. Inte varit förut under denna grav.

    Men ändrar kanske karaktär när man börjar närma sig, är ju ändå snart i v.39.


    Birgitta02 skrev 2017-02-14 14:42:15 följande:

    Hmm.... vad är det du undrar över egentligen? Eftersom du redan fött barn så VET du ju hur det känns när det är på gång. Då dras ett "spännband" åt, magen toppar sig och det gör attans ont - så man tappar andan. När dessa kommer regelbundet, vid fem minuters mellanrum så är det på gång. Så sitt lugn i båten :).


  • Birgit­ta02
    Äldre 15 Feb 10:33
    #3

    Låter som det jag hade med nr 1. I flera tre dygn hade jag med 10 min mellanrum. Åkte in, blev hemskickad. En dag blev de starkare och kom med kortare intervaller. Var tredje minut - då åkte jag in. Ändå låg jag i sju timmar innan det var klart.

    Med nr 2 vaknade jag mitt i natten med kraftiga värkar. Kl 01.30. Åkte in en timme senare. Kl 04.50 var hon ute. Så det kan ju vara så himla olika.

    Sätt dig med klockan :) Och se till att få sova!

Svar på tråden Sammandragningar...