• Anonym (Hemlige)

    Kan jag vara gravid?

    Jag gör ett så kort inlägg jag kan nu:

    Använder inte preventivmedel.

    Kör på avbrutet samlag.

    Lider av svåra mensvärkar vid menstruation.

    Alltid haft hyfsat regelbunden mens.

    Jag fick min mens över en vecka för tidigt, men denna gång var den inte sån smärta så jag ville dö, utan en normal molande värk. Mensen började med bruna flytningar som sedan övergick till vanlig mens i typ 2 dagar, sen blev de brunaktigt igen. Hade mensen allt som allt 6 dagar, varav 2 av dom dagarna en vanlig mens och 4 dagar med bruna flytningar. Igår var min sista dag med bruna flytningar. Idag kom molande mensvärk igen, men ingen mens.

    Sover sjukt dåligt på nätterna, vaknar och är fett orolig av okänd anledning, min mage är så jävla uppsvälld att jag känner mig illamående, fiser hela tiden. Under de dagarna jag hade mens så sov jag minst 1,5 timme varje eftermiddag.

    Jag gjorde gravtest 7 dagar innan beräknad mens men det var negativt.

    Jag har säkert missat hälften av vad jag skulle skriva, men det kommer säkert tillbaka när ni skriver era påståenden!! Hit me!

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Längtanefterdig

    7 dagar innan beräknad mens är för tidigt att få ett säkert svar på testet. Ta ett gravtest nu så får du svar. Du kan mycket väl vara gravid även om du haft blödningar.

  • Anonym (Hemlige)
    Längtanefterdig skrev 2017-02-14 17:43:54 följande:

    7 dagar innan beräknad mens är för tidigt att få ett säkert svar på testet. Ta ett gravtest nu så får du svar. Du kan mycket väl vara gravid även om du haft blödningar.


    Jag vet.. men jag hade ett test hemma och tog det på morgonen för jag ville se om det visade neg eller pos då jag skulle på fest samma dag...
  • Anonym (B)

    Ja, det kan du vara! Inget test visar positivt så tidigt. Jag är gravid efter många år med avbrutet.

  • Anonym (Hemlige)
    Anonym (B) skrev 2017-02-14 19:19:35 följande:

    Ja, det kan du vara! Inget test visar positivt så tidigt. Jag är gravid efter många år med avbrutet.


    Jag har visserligen bara kört på avbrutet sen 21 december 2016, hade p-stav innan dess! Men jag har ingen aning hur snabbt man kan bli gravid efter uttag av p-stav!
  • Anonym (Hemlige)

    Någon som haft såna symtom tidigt i en graviditet? Vakna på natten och vara orolig? Gasig i magen hela tiden? Magen typ "pratar"/bubblar konstant nere vid äggstockarna och livmodern? Molande värk? Bruna flytningar?

  • Anonym (B)

    Men snälla du, det är klart att det är symptom som kan bero på graviditet eller på något helt annat. T.ex. på oro över graviditet. Ta ett test!!

Svar på tråden Kan jag vara gravid?