• Bella 89

    Hemgjorda graviditetatest

    Har lite tråkigt idag när jag är sådär jätteförkyld så tänkte fråga om någon testat hemgjorda graviditetstest nån gång?

    Exempelvis: Häll lite blekmedel i en plastmugg (minst 0,5 dl), tillsätt sedan urin. Om Hcg finns närvarande ska den reagera direkt genom att skumma och låta, om inget Hcg finns ska helle inger hända.

    Kan ju va skoj att testa om man känner för det! Helt klart nyfiken på resultaten.

  • Svar på tråden Hemgjorda graviditetatest
  • Bella 89

    Tänkte tillägga att jag testade blekmedlet. Hände först ingenting och tänkte jaha. Men efter sådär 10-15 sekunder började det plötsligt pysa otroligt mycket och typ jäste. Skulle helt klart va skoj och se hur det funkar för andra!

  • Bella 89

    För det första....att du brukar läsa sånt känns väldigt oroande. För det andra, det är en väl använd metod i Usa när man inte har råd med graviditetstest. För det tredje, det står absolut ingenting om blekmedel i tråden du länkade till. För det fjärde, lite skummande och bomber är två väldigt skilda saker...i alla fall i min uppfattning, eller är du rädd för att alla gravida kvinnor ska gå ut och spränga saker med sitt Hcg hormon nu? Och slutligen, vad driver egentligen en människa till att svara så otrevligt på en rolig triviagrej?

  • Träskvatten
    Bella 89 skrev 2017-02-15 12:27:00 följande:
    För det första....att du brukar läsa sånt känns väldigt oroande. För det andra, det är en väl använd metod i Usa när man inte har råd med graviditetstest. För det tredje, det står absolut ingenting om blekmedel i tråden du länkade till. För det fjärde, lite skummande och bomber är två väldigt skilda saker...i alla fall i min uppfattning, eller är du rädd för att alla gravida kvinnor ska gå ut och spränga saker med sitt Hcg hormon nu? Och slutligen, vad driver egentligen en människa till att svara så otrevligt på en rolig triviagrej?
    Känns det oroande att jag ger dig en anings att fundera över?

    Att något är spritt globalt är inte ekvivalent med att människor vet vad de sysslar med. Tänk tex på barnmisshandel - det är spritt över hela världen trots att det inte är en metod som fungerar.

    Min poäng är att du måste förstå vad du sysslar med. Vad innehåller blekmedel?
    Seså, sluta tjura nu. Ta till dig av den tankeställare du fick men som så uppenbart sved i stoltheten.
    Gör nu om och gör rätt .

    Bjuder på dagens häftigaste tips: Blanda bakpulver och ättika och du får massor med pys och bubbel
    Fråga: Vad är det som händer? Varför händer det?
    Bonusfråga: blir du alltid så där überkränkt så fort du inte får medhåll och jubel?
  • Milou3
    Bella 89 skrev 2017-02-15 11:18:57 följande:

    Har lite tråkigt idag när jag är sådär jätteförkyld så tänkte fråga om någon testat hemgjorda graviditetstest nån gång?

    Exempelvis: Häll lite blekmedel i en plastmugg (minst 0,5 dl), tillsätt sedan urin. Om Hcg finns närvarande ska den reagera direkt genom att skumma och låta, om inget Hcg finns ska helle inger hända.

    Kan ju va skoj att testa om man känner för det! Helt klart nyfiken på resultaten.


    Annars såg jag att man kan ta vit tandkräm i en mugg och addera lite urin och röra om. Blir tandkrämen lite skummig/bubblig och svagt blå i tonen är man tydligen gravid. Vet dock ej om det funkar. :)
  • Signe2011
    Hejsan!

    Tyckte bara det här med den vita tandkrämen var en kul grej att prova.
    Så nu har jag testat och den bubblade lite, men ingen färg hade ändrats ens lite.
    Så jag tänkte att den kanske skall stå en stund, som det verkliga testet man tar.
    Där måste man ju vänta några minuter. Så vi får väll se vad mitt hemmagjorda test försök visar.

    Annars kan jag ju tipsa om att man kan beställa hem graviditetstest online på nätet. Via apotekets hemsida eller mitt apotek, då får man det levererat hem till dörren.
  • Syskonlängtan2019
    Signe2011 skrev 2018-01-15 11:16:46 följande:
    Hejsan!

    Tyckte bara det här med den vita tandkrämen var en kul grej att prova.

    Så nu har jag testat och den bubblade lite, men ingen färg hade ändrats ens lite.

    Så jag tänkte att den kanske skall stå en stund, som det verkliga testet man tar.

    Där måste man ju vänta några minuter. Så vi får väll se vad mitt hemmagjorda test försök visar.

    Annars kan jag ju tipsa om att man kan beställa hem graviditetstest online på nätet. Via apotekets hemsida eller mitt apotek, då får man det levererat hem till dörren.
    Hej! Slänger in en fråga här, fast du kanske inte ens ser den. Var du gravid när tandkrämen hade skummat?
  • Orangebeans

    Jag testade massa sånna grejer, bland annat tandkrämsgrejen, under min första graviditet för skoj skull (visste ju att jag var gravid). Inget av testen fungerade.

  • ballerinakakaoreo

    Innan min förra graviditet testade jag att hälla i urin i runt 1 dl salt. Om det var positivt skulle saltet stiga till ytan och bilda ett tjockt vitt lager ovanpå urinen, vilket det till viss del gjorde (ett tunt lager) men jag var inte gravid då. Tror att det är slumpen som avgör faktiskt, precis som såna tester som ska kunna se könet på barnet innan ultraljud. Men det är kul att testa Skrattande

Svar på tråden Hemgjorda graviditetatest