• Äldre 16 Feb 07:59
    7622 visningar
    8 svar
    8
    7622

    Förälskad i en annan?

    Har idag ett barn, hus o bilar o allt annat man skaffar på sig.. Bott i hus i 4 år o varit tillsammans i 6.

    Har sedan lägre tillbaka umgåtts med ett par som idag har 3 barn, vi har umgåtts allihopa och kommer jättebra överens o har kul tillsammans.

    Nu till problemet, jag och kvinnan i den andra familjen har skrivit sms till varandra och skojat om saker o ting, och så en dag när jag hälsade på ensam med mitt barn och hennes sambo vart bortrest så kom vi nära varann och började kyssas.. Så sjukt fantastiskt! (har ju tänkt på att göra de i fantasin länge)

    Just där i de ögonblicket så väcktes nått i oss, vi började prata om mer intima saker och även skickat lite bilder..

    Vid ett tillfälle nyligen så träffades vi helt ensamma och hade ett underbart sex..

    Känslorna för denhär kvinnan är för mig heeelt klara nu. Kan tänka mig ett liv med henne och hon beskriver samma sak. Vi är kära i varann.

    Vet inte hur jag ska göra, kluvet så inihelvete!

    Detta är inget inlägg där sexet är de viktiga, utan känslor och förvirring.

    Dela med er av er erfarenhet, om ni varit med om detta.

    Tack!

  • Svar på tråden Förälskad i en annan?
  • Anonym (Hvgh)
    Äldre 16 Feb 08:15
    #1

    Ja kort och gott, jag levde i en relation i 7 år, blev kär i en annan, gjorde slut och skötte allt snyggt. Jag var uppriktig mot ALLA att jag träffat en annan, så jag gick inte bakom ryggen ens på min dåvarande, han visste att jag träffat denna snubbe då vi hade ett öppet förhållande.

    Han köpte ut mig från vårt gemensamma boende med allt vad det hör till. Enda skillnaden var att vi inte hade barn.

  • Anonym (Hvgh)
    Äldre 16 Feb 08:20
    #2

    Ja kort och gott, jag levde i en relation i 7 år, blev kär i en annan, gjorde slut och skötte allt snyggt. Jag var uppriktig mot ALLA att jag träffat en annan, så jag gick inte bakom ryggen ens på min dåvarande, han visste att jag träffat denna snubbe då vi hade ett öppet förhållande.

    Han köpte ut mig från vårt gemensamma boende med allt vad det hör till. Enda skillnaden var att vi inte hade barn.

  • Anonym (a)
    Äldre 16 Feb 08:31
    #3

    "Sex är inte viktigt"? tillåt mig småle. Du säger att det var precis när ni kysstes som allt brakade löst = kåthetskänslor.  Det var spänning, det förbjudna osv. Förvirrande ja men påstå inte att det inte hade med sexet att göra.

    Nu ska du ta det jäkligt lugnt, fundera över alla konsekvenser. 
    Eftersom ni känner varann allesammans kommer det inte dröja länge förrän era parters vet så jag föreslår att du berättar vad som hänt pronto! 

    Erkänner du själv kanske du och din fru kan hantera det här på ett bättre sätt än om hon får höra rykten via nån granne. Det kommer märkas på dig eller den andra kvinnan att nåt hänt, ni kanske är extra glada och uppspelta osv. Man tror inte det märks men det gör det på de allra flesta. Om ni umgås alla 4 kommer det märkas att ni två har en annan "ton" mellan varandra än ni hade innan detta hände, ni kanske står lite närmare varandra när ni pratar osv.

    Sen måste du veta vad du ska säga till din fru: vill du skiljas, bryta upp? Satsa på den andra (vad vill hon, vet du ens det?) Att man säger man är kära i varandra är en sak, att sen faktiskt genomföra skilsmässor är inte lika självklart för alla. Man kanske trots allt har det väldigt bra med sin gamla partner? 

  • Äldre 17 Feb 15:37
    #4
    Anonym (a) skrev 2017-02-16 08:31:02 följande:

    "Sex är inte viktigt"? tillåt mig småle. Du säger att det var precis när ni kysstes som allt brakade löst = kåthetskänslor.  Det var spänning, det förbjudna osv. Förvirrande ja men påstå inte att det inte hade med sexet att göra.

    Nu ska du ta det jäkligt lugnt, fundera över alla konsekvenser. 
    Eftersom ni känner varann allesammans kommer det inte dröja länge förrän era parters vet så jag föreslår att du berättar vad som hänt pronto! 

    Erkänner du själv kanske du och din fru kan hantera det här på ett bättre sätt än om hon får höra rykten via nån granne. Det kommer märkas på dig eller den andra kvinnan att nåt hänt, ni kanske är extra glada och uppspelta osv. Man tror inte det märks men det gör det på de allra flesta. Om ni umgås alla 4 kommer det märkas att ni två har en annan "ton" mellan varandra än ni hade innan detta hände, ni kanske står lite närmare varandra när ni pratar osv.

    Sen måste du veta vad du ska säga till din fru: vill du skiljas, bryta upp? Satsa på den andra (vad vill hon, vet du ens det?) Att man säger man är kära i varandra är en sak, att sen faktiskt genomföra skilsmässor är inte lika självklart för alla. Man kanske trots allt har det väldigt bra med sin gamla partner? 


    Ja, ta det lugnt och fundera över alla konsekvenser. Ta gärna stöd hos en terapeut eller en neutral, klok vän. Berätta inte för din fru. Det kan vara en fling, en tillfällig kris. I så fall är det bara sårande och knäckande att berätta, mest ett sätt att avlasta sig sina egna skuldkänslor. 

    Helst bör du och den andra kvinnan inte ha några mer nära kontakter innan du har tänkt klart. Det är mest respektfullt mot din fru.
  • Anonym (Kakan­)
    Äldre 20 Apr 17:32
    #5

    Herregud berätta för din fru! Hon har rätt att veta.

    Jag hade definitivt velat det. Tror de flesta skulle vilja veta om ens man/fru kärat ner sig i någon annan.

    Om DU inte vet hur du ska göra eller hantera det så är iaf HON värd att få ta sitt beslut.

    Man kan kan inte rå för sina känslor. Men man kan definitivt rå för sitt agerande.

  • Äldre 2 May 13:57
    #6

    Klart det känns så nu, vänta 6 år så får du se om tycker kvinnan är lika härlig med alla vardagliga bestyr.

    Det är ditt liv men väldigt många andra inblandade, så tänk till innan ni gör något förhastat ( lite sent kanske)

    Och tänk på barnens bästa

  • Summer­child
    Äldre 3 May 01:49
    #7
    Mawie skrev 2017-05-02 13:57:34 följande:

    Klart det känns så nu, vänta 6 år så får du se om tycker kvinnan är lika härlig med alla vardagliga bestyr.

    Det är ditt liv men väldigt många andra inblandade, så tänk till innan ni gör något förhastat ( lite sent kanske)

    Och tänk på barnens bästa


    Det är rättvist för din fru att få veta. Berätta och så får ni se hur ni ska lösa problemet tillsammans. Jag hade nog velat vara med alla 4 som en lycklig familj. Men så funkar det inte i verkligheten tror jag. Jag skulle funka som en polygamistfamilj. Inget fel i mina känslor. Bara tycker så.
  • Summer­child
    Äldre 3 May 01:50
    #8

    Fast jag skulle aldrig vilja ta initiativ iofs :)

Svar på tråden Förälskad i en annan?