• Äldre 16 Feb 11:55
    6259 visningar
    9 svar
    9
    6259

    Vilka produkter vill ni se i en vanlig babybutik?

    Vilken typ av produkter skulle ni vilja kunna köpa i er vanliga babybutik?
    När det gäller allt:) Typ barnvagnar, vilka märken, bilstolar, vilka märken och PRYLAR! Tips på riktigt bra butiker som INTE är nätbutiker? :)

  • Svar på tråden Vilka produkter vill ni se i en vanlig babybutik?
  • Äldre 17 Feb 08:21
    #1
    +1

    Det finns säkert jättebra babybutiker men jag köpte vagnen i holland skötväskan i märkets butik, åkpåsarna från nätet, kläder köpt i fysisk klädbutik/nätet, vinterkläder i sportbutik... ja du förstår hur jag handlat. Inte många saker i renodlad babybutik.

    Däremot har jag handlat småsaker som skedar, muggar, myggnät osv i en babybutik. Kanske att jag skulle vilja se leksaker att fästa i vagnen när de var mindre (likn lamaze produkter)

  • Äldre 17 Feb 08:31
    #2

    Jag tror att en butik som sas har en av varje (inom rimliga gränser förstås) barnvagn/åkpåse/säng/babyskydd att klämma på, med kunskap om var man kan handla (och de beställer åt dig för en avgift) skulle bli populär.
    En affär med affärsidé att lotsa dig genom nätdjungeln och hjälpa dig med alla beställningar.
    Jag har köpt flera vagnar på nätet, men det har varit märken som jag kunnat testa i affärer först

  • Äldre 17 Feb 11:12
    #3

    Så större saker som typ vagnar köper ni helst på nätet? Gissar pga av priset;) 
    Men bilstolar? Känns ju lite osäkert att köpa på nätet:/ Känns som man får bättre service av personal i en riktig butik. 
    Småsaker och leksaker är alltså ok att köpa i fysisk butik?
    Vilka märken gillar ni bäst?

  • Äldre 17 Feb 11:17
    #4

    Personligen är jag totalt ointresserad av att besöka fysiska butiker. Köper allt på nätet. Däremot en onlineshop med riktigt bra service/råd kring köp vore nåt. Typ en chat eller telefon för rådgivning kring vagnar osv.

  • Äldre 17 Feb 12:48
    #5
    Stardust74 skrev 2017-02-17 11:12:15 följande:

    Så större saker som typ vagnar köper ni helst på nätet? Gissar pga av priset;) 
    Men bilstolar? Känns ju lite osäkert att köpa på nätet:/ Känns som man får bättre service av personal i en riktig butik. 
    Småsaker och leksaker är alltså ok att köpa i fysisk butik?
    Vilka märken gillar ni bäst?


    med tanke på att vi sparade 5000 på vagnen så ja =)
    var en bugaboo donkey twin ab
    babyskydden beställdes också på nätet, ja priset spelar roll. Vet man vad man ska ha för babyskydd spelar det ingen roll. Dock har man ju möjlighet i fysisk burik titta på datummärkningen.
    Med tvillingar och bara vagnen m tillbehör (och babyskydd+ adaptrar)gick på över 25000 och då köpte vi allt till bästa pris vi hittade sedan tillkommer ju allt det andra med som sängar täcken filtar speldosor kläder gosedjur badbalja amningskudde osv

    Dr brown i flaskor är överlägset bäst och utan dem överlevde vi inte (+vattenkokare med temperaturreglage är liksom en bra kombo..) MAM flaskorna fungerade inte alls
  • Äldre 17 Feb 17:34
    #6
    Sommar15 skrev 2017-02-17 11:17:29 följande:

    Personligen är jag totalt ointresserad av att besöka fysiska butiker. Köper allt på nätet. Däremot en onlineshop med riktigt bra service/råd kring köp vore nåt. Typ en chat eller telefon för rådgivning kring vagnar osv.


    Bra idé! Håller med om att det saknas:) Frågan är hur det skulle finansiera sig om man tänker på det där med råd/service. En bra babyshop med bra råd/service är bra, men då vill man ju att kunden ska handla i ens shop och inte bara ringa/chatta för gratis frågor;) Det kostar mer än det smakar och är orsaken till många fysiska butikers konkurser idag.
  • Äldre 17 Feb 17:38
    #7
    legomum skrev 2017-02-17 12:48:43 följande:
    med tanke på att vi sparade 5000 på vagnen så ja =)
    var en bugaboo donkey twin ab
    babyskydden beställdes också på nätet, ja priset spelar roll. Vet man vad man ska ha för babyskydd spelar det ingen roll. Dock har man ju möjlighet i fysisk burik titta på datummärkningen.
    Med tvillingar och bara vagnen m tillbehör (och babyskydd+ adaptrar)gick på över 25000 och då köpte vi allt till bästa pris vi hittade sedan tillkommer ju allt det andra med som sängar täcken filtar speldosor kläder gosedjur badbalja amningskudde osv

    Dr brown i flaskor är överlägset bäst och utan dem överlevde vi inte (+vattenkokare med temperaturreglage är liksom en bra kombo..) MAM flaskorna fungerade inte alls
    Oj, jag förstår att ni kollar efter bästa pris! Det blir ju lite pengar när man dessutom behöver köpa dubbet upp:) (Det är ju dyrt hur som helst med allt som behövs) 
    Men om det händer ngt med vagn/bilstol, då blir det ju lite krångligare när man köper på nätet. Antar iofs att i ert fall så är det lite värt ändå om ni sparade 5000:-
  • Äldre 17 Feb 20:55
    #8
    Stardust74 skrev 2017-02-17 17:38:20 följande:
    Oj, jag förstår att ni kollar efter bästa pris! Det blir ju lite pengar när man dessutom behöver köpa dubbet upp:) (Det är ju dyrt hur som helst med allt som behövs) 
    Men om det händer ngt med vagn/bilstol, då blir det ju lite krångligare när man köper på nätet. Antar iofs att i ert fall så är det lite värt ändå om ni sparade 5000:-
    Fast med vagnen tex så är det bara att gå till närmsta återförsäljare, de skickar ju den vidare på service eller fixar felet direkt. Garantin gäller ju.

    Så är det ju för allting (garantin tickar ju in inom rimlig tid förstås) men det är ju helt klart lättare om något är trasigt att skicka tillbaka. Ofta handlar det om att upc eller liknande företag kommer och hämtar upp varan och fraksedlar har man fått hem på mailen.

    Är butiken i lokala centrum eller nere på stan eller på andra sidan stan blir det ju olika svårighetsgrader på att lämna tillbaka varan.

  • Äldre 18 Feb 01:56
    #9

    För mig är en babybutik huvudsakligen en giftshop för såna som inte riktigt vet var annars man hittar babysaker som vill köpa en present till någon annans nya bebis.

    Ska jag handla till mig själv så är jag mest intresserad av sånt som jag behöver se i verkligheten innan jag köper det. Resten kan jag köpa billigare online.

    Jag köpte babyskydd och bilbarnstol i butik. För att få experthjälp. Det handlade också bara om någon hundralapp i prisskillnad om jag skulle köpt online.

    Hade gärna köpt vagn också, men där är prisskillnaden så löjligt stor, ibland är det dubbla priset i fysiska butiker. De flesta butiker verkar bara sälja ett eller ett par märken också, vilket är negativt.

    Jag hade kunnat tänka mig att betala 500-2000 kronor (beroende på typ av vagn) mer för en vagn i butik, i utbyte mot att jag får testa vagnen och har experter på plats. Men då ska de också ha ett stort utbud av tillverkare och prisklasser.

    Så alla dyra och viktiga köp hade varit intressant för mig stt göra i en fysisk butik. Men då krävs det jag skrivit ovan.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vilka produkter vill ni se i en vanlig babybutik?