• Äldre 18 Feb 09:13
    13904 visningar
    7 svar
    7
    13904

    Drop box fråga

    Skrivit ett dokument och lagt i dropbox för att dela med kollegor. när jag nu vill gå in och ändra lite i dokumentet hitta jag inget sätt att öppna det. tittar på ett annat dokument jag skrivit där finns en möjlighet att välja "open" och öppna det och skriva vidare. Jag är helt ny på det här och förstår inte vad jag gjort för skillnad men kan någon tips mig om hur jag öppnar och redigerar det andra dokumentet?

  • Svar på tråden Drop box fråga
  • Anonym ekonom
    Äldre 18 Feb 09:17
    #1

    Mer detaljer tack. Har bara delar filen eller har du delat mappen med dem? Vad får du exakt dör felmeddelande när du försöker öppna den? Skicka gärna bild

  • Caramb­olan
    Äldre 18 Feb 09:25
    #2

    Använder du dropbox-programmet på datorn eller kör du i webbläsaren?

  • Äldre 18 Feb 15:55
    #3
    Carambolan skrev 2017-02-18 09:25:10 följande:

    Använder du dropbox-programmet på datorn eller kör du i webbläsaren?


    Webbläsare. Inga felmeddelanden utan dokumentet verkar bara låst. Ett worddokumwnt. I ett annat dokument i samma mapp finns en knapp; open. Här finns den inte!
  • Caramb­olan
    Äldre 18 Feb 17:33
    #4
    elinaehn skrev 2017-02-18 15:55:04 följande:

    Webbläsare. Inga felmeddelanden utan dokumentet verkar bara låst. Ett worddokumwnt. I ett annat dokument i samma mapp finns en knapp; open. Här finns den inte!


    Okej, enklaste lösningen är nog att du helt enkelt laddar ner filen, gör de ändringar du vill göra och sedan laddar upp den igen.
  • Äldre 19 Feb 16:21
    #5

    aha, laddar ner, gör om och laddar upp igen och raderar gamla varianten alltså? ska prova. tack för tips!


     

  • Peter1­962
    Äldre 24 Feb 16:47
    #6

    Fast, allt som finns på gropboxen är speglat mot en mapp på din hårddisk, leta upp filen där gör ändringen och den uppdateras automatiskt på dropboxen.

  • Caramb­olan
    Äldre 24 Feb 17:21
    #7
    Peter1962 skrev 2017-02-24 16:47:04 följande:

    Fast, allt som finns på gropboxen är speglat mot en mapp på din hårddisk, leta upp filen där gör ändringen och den uppdateras automatiskt på dropboxen.


    Inte om man bara använder webbklienten.
Svar på tråden Drop box fråga