• Äldre 19 Feb 07:02
    678 visningar
    3 svar
    3
    678

    Missfall följt av nid/minimal mens?

    16/1 fick jag tyvärr missfall i v 8. Väntade mig mens förra helgen men inget kom. Tog gravtest då som var negativt. Ingen mens kom men i fredags trodde jag den "äntligen" kom. Dock var det så minimalt och slutade efter några timmar. Har sedan dess haft lite brunaktiga flytningar. Jag fattar ingenting! Är inte så jätteinsatt heller men har alltid haft 4-5 dagar med riklig mens första två dagarna. Det jag nu har påminner inte ens om sista dagens mens :O Då är det liksom brunt och nu mer flytning. Tog test igår och det är fortfarande negativt. Kan jag haft ägglossning senare än jag trodde och det är en nidblödning jag haft nu? När borde jag kunna testa mig igen? Till saken hör att jag sedan när jag trodde jag hade ägglossning haft massa symtom (3-4 veckor sedan). Stickningar i brösten, halsbränna, huvudvärk och massa värk i tjejmagen, humörsvängningar och även smått illamående sista dagarna :O Känner i vanliga fall inte av vare sig ägglossning eller mens. Eller spökar bara kroppen med mig efter missfallet?

  • Svar på tråden Missfall följt av nid/minimal mens?
  • Äldre 19 Feb 11:37
    #1

    Låter mer som att det var ägglossning du hade nu när du fick blödningen. Man får inte alltid regelbunden mens direkt efter ett missfall eftersom alla graviditetshormoner måste gå ur kroppen innan man kan få ägglossning igen.

  • Äldre 19 Feb 14:40
    #2
    EpicNurse skrev 2017-02-19 11:37:43 följande:

    Låter mer som att det var ägglossning du hade nu när du fick blödningen. Man får inte alltid regelbunden mens direkt efter ett missfall eftersom alla graviditetshormoner måste gå ur kroppen innan man kan få ägglossning igen.


    Hmm.. Men alltså det kom både rosa och rött blod de få timmarna som blödningen var. Vet inte om jag någonsin hört att man blöder i samband med ägglossning?
  • Äldre 19 Feb 15:21
    #3

    Jo det är ganska vanligt!

    Men svårt att säga vad det faktiskt var om man inte kille med äl-test. Kan ha varit lite rester, en mellanblödning, ägglossning, implantationsblödning (brukar inte vara så riklig som du beskriver), mens...

Svar på tråden Missfall följt av nid/minimal mens?