• Anonym (Maria­)
    Äldre 19 Feb 10:43
    8800 visningar
    15 svar
    15
    8800

    TIDIGA gravidsymtom?

    Vad hade ni för tidiga symtom innan ni plussade?

    Jag och min sambo har kört på avbrutet samlag sen slutet på december 2016 (tog ut p-stav 21/12) och vi är fullt medvetna om att det inte är ett säkert skydd.

    Dom ~tre senaste veckorna har jag mått annorlunda, skriver en lista på mina symtom:

    - molande värk i tjejmagen

    - trög i magen

    - fått extremt mycket finnar i ansikte, hals och axlar/rygg, när jag klämmer dom så svullnar dom upp EXTREMT MYCKET

    - känner mig jätte kissnödig men väl på toaletten kan det antingen komma massor med kiss eller bara några droppar

    - pirrar till nere i fiffin ibland

    - nyser ofta

    - tät i näsan emellanåt

    - under 4-5 nätter sov jag otroligt oroligt och vaknade många gånger på nätterna och kände mig svettig och orolig i kroppen

    - har så extremt gasig mage (speciellt på eftermiddagarna/kvällarna) känns som det aldrig tar slut, kan fisa i evigheter

    - min hud har blivit torrare, haft klåda till och från, huden blir upphöjd där det kliat

    - ibland när jag rapar så kommer det upp till halsen men aldrig att jag spytt, har en brännande/stickande känsla i halsen rätt ofta

    - är ofta torr i munnen och min andedräkt kan lukta dött djur ibland

    - inatt vaknade jag av molande värk i magen och smärta i ryggslutet/svanken

    - fick till en början bruna flytningar som övergick i mer rödaktig mens och sedan blev brun igen EN vecka innan beräknad mens, men jag lider av endometrios och får ALLTID svåra smärtor vid mens, men denna gång va de bara normal mensvärk (såååå skönt att slippa svåra smärtor) denna "bruna mens" höll i sig allt som allt i 3-4 dagar)

    - jag är rökare men har vid flera tillfällen under ca 3-4 veckor mått illa när jag rökt så jag har slutat tvärt, hållt upp några dagar och sedan börjat igen, och så cirkulerar det runt, börjar - slutar - börjar - slutar

    - jag är en väldigt känslig person vanligtvis kring mens, men nu är jag väldigt känslig hela tiden, igår sa min sambo "du är så fin, världens bästa tjej" och jag började gråta för jag blev så glad. Vanligtvis hade jag bara blivit glad (utan tårar)

    - tog ett gravtest 11/2 som visade negativt (detta var alltså en dag efter jag hade den där märkliga brunaktiga mensen som kom en vecka före beräknad mens)

    - tar tempen varje morgon, i regel ligger jag på 35.69 UNGEFÄR, och de senaste har jag varje morgon legat på 36.29-36.59 UNGEFÄR

    Ja, jag har beställt hem 3 st gravtest från testlagret som bör anlända nu imorgon på måndag, men jag skriver dehär inlägget mest för att jag är nyfiken på hur andra haft det! Fler som kört avbrutet samlag och blivit på smällen? Fler som känt liknande symtom? Kanske blir det såhär efter uttag av p-stav 2 månader efter? Var inte blyga, dela med er av era historier och ställ gärna frågor om mina symtom :)

    Jag har även bild på min brunaktiga flytning om någon skulle vilja ha en titt på den (to much information?)

  • Svar på tråden TIDIGA gravidsymtom?
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 10:57
    #1
    Anonym (Maria) skrev 2017-02-19 10:43:04 följande:

    Vad hade ni för tidiga symtom innan ni plussade?

    Jag och min sambo har kört på avbrutet samlag sen slutet på december 2016 (tog ut p-stav 21/12) och vi är fullt medvetna om att det inte är ett säkert skydd.

    Dom ~tre senaste veckorna har jag mått annorlunda, skriver en lista på mina symtom:

    - molande värk i tjejmagen

    - trög i magen

    - fått extremt mycket finnar i ansikte, hals och axlar/rygg, när jag klämmer dom så svullnar dom upp EXTREMT MYCKET

    - känner mig jätte kissnödig men väl på toaletten kan det antingen komma massor med kiss eller bara några droppar

    - pirrar till nere i fiffin ibland

    - nyser ofta

    - tät i näsan emellanåt

    - under 4-5 nätter sov jag otroligt oroligt och vaknade många gånger på nätterna och kände mig svettig och orolig i kroppen

    - har så extremt gasig mage (speciellt på eftermiddagarna/kvällarna) känns som det aldrig tar slut, kan fisa i evigheter

    - min hud har blivit torrare, haft klåda till och från, huden blir upphöjd där det kliat

    - ibland när jag rapar så kommer det upp till halsen men aldrig att jag spytt, har en brännande/stickande känsla i halsen rätt ofta

    - är ofta torr i munnen och min andedräkt kan lukta dött djur ibland

    - inatt vaknade jag av molande värk i magen och smärta i ryggslutet/svanken

    - fick till en början bruna flytningar som övergick i mer rödaktig mens och sedan blev brun igen EN vecka innan beräknad mens, men jag lider av endometrios och får ALLTID svåra smärtor vid mens, men denna gång va de bara normal mensvärk (såååå skönt att slippa svåra smärtor) denna "bruna mens" höll i sig allt som allt i 3-4 dagar)

    - jag är rökare men har vid flera tillfällen under ca 3-4 veckor mått illa när jag rökt så jag har slutat tvärt, hållt upp några dagar och sedan börjat igen, och så cirkulerar det runt, börjar - slutar - börjar - slutar

    - jag är en väldigt känslig person vanligtvis kring mens, men nu är jag väldigt känslig hela tiden, igår sa min sambo "du är så fin, världens bästa tjej" och jag började gråta för jag blev så glad. Vanligtvis hade jag bara blivit glad (utan tårar)

    - tog ett gravtest 11/2 som visade negativt (detta var alltså en dag efter jag hade den där märkliga brunaktiga mensen som kom en vecka före beräknad mens)

    - tar tempen varje morgon, i regel ligger jag på 35.69 UNGEFÄR, och de senaste har jag varje morgon legat på 36.29-36.59 UNGEFÄR

    Ja, jag har beställt hem 3 st gravtest från testlagret som bör anlända nu imorgon på måndag, men jag skriver dehär inlägget mest för att jag är nyfiken på hur andra haft det! Fler som kört avbrutet samlag och blivit på smällen? Fler som känt liknande symtom? Kanske blir det såhär efter uttag av p-stav 2 månader efter? Var inte blyga, dela med er av era historier och ställ gärna frågor om mina symtom :)

    Jag har även bild på min brunaktiga flytning om någon skulle vilja ha en titt på den (to much information?)


    Just det, missade några symtom:

    - haft huvudvärk väldigt ofta, inget jag vanligtvis har

    - det kurrar nere vid äggstockarna/livmodern varje dag flera gånger om dagen

    - min tunga är väldigt annorlunda, från ungefär mitten av tungan och ut till toppen har jag en känsla som när man har bränt sig på kaffe eller te

    - jag har absolut inte ont i mina bröst (har aldrig haft någon känsel i mina bröst varesig innan bröstförstoring eller efter) men mina vårtgårdar har fått mer knottror runt om, märkte det när jag var på gymmet och gick förbi en spegel, såg ut som jag gömt brödsmulor i bh-n nästan!
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 12:13
    #2

    Ingen som vill dela med sig eller har synpunkter...?

  • Äldre 19 Feb 12:27
    #3

    Det är ju jättesvårt att veta - alla gravidsymtom kan ju även vara symtom på annat...... att nysa har jag dock aldrig hört skulle vara tecken på graviditet fast jag har alltid fått ont i mina knä i början av graviditeterna!

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 12:28
    #4


    Bild tagen 8/2
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 12:31
    #5
    Dixie skrev 2017-02-19 12:27:35 följande:

    Det är ju jättesvårt att veta - alla gravidsymtom kan ju även vara symtom på annat...... att nysa har jag dock aldrig hört skulle vara tecken på graviditet fast jag har alltid fått ont i mina knä i början av graviditeterna!


    Ja, oj! Ont i knäna har jag aldrig hört tidigare

    Jag vet att det är jätte svårt att veta, men jag gjorde inte detta inlägg för att någon skulle tala om för mig att jag ÄR gravid, utan jag gjorde det för att jag ville höra om fler haft symtom som mig tidigt i sin graviditet
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 18:34
    #6

    Ingen alltså...

  • Anonym (K)
    Äldre 19 Feb 18:51
    #7

    Enda tidiga symtom jag hade (ca 5-7 dagar innan jag plussade) var att jag åt otroligt mycket, fanns inget stopp kändes det som, jag hade jätteont i bröstvårtorna och ont i knäna :P

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 19:17
    #8
    Anonym (K) skrev 2017-02-19 18:51:30 följande:

    Enda tidiga symtom jag hade (ca 5-7 dagar innan jag plussade) var att jag åt otroligt mycket, fanns inget stopp kändes det som, jag hade jätteont i bröstvårtorna och ont i knäna :P


    Oj en till med ont i knäna alltså? Det kanske är vanligare än vad jag tror då
  • Anonym (Tidig­t)
    Äldre 19 Feb 19:45
    #9

    Jag har vid samtliga tre graviditeter haft tidiga symtom. Tidigare och tidigare. Nu den senaste kände jag av det ca 8 dagar innan bim. Hade vissa men absolut inte så många av dina symtom. Plussade 5 dagar innan bim.

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 20:30
    #10
    Anonym (Tidigt) skrev 2017-02-19 19:45:25 följande:

    Jag har vid samtliga tre graviditeter haft tidiga symtom. Tidigare och tidigare. Nu den senaste kände jag av det ca 8 dagar innan bim. Hade vissa men absolut inte så många av dina symtom. Plussade 5 dagar innan bim.


    Vad hade du för symtom då?
  • Anonym (Mari)
    Äldre 19 Feb 23:23
    #11

    Pappan skulle som ofta ge mig en kyss på munnen. Trodde den skulle smaka som alltid, gott. Men jag skrek: NEJ! Sluta!

    Mina hormoner hade förändrats alltså. Han skrattade och förstod att jag nyligen måste blivit gravid, utan att inse det.

    Jag har aldrig lust under graviditeterna, hormonerna är inte där. Passar inte för hormonella medel.

    Kopparspiral är dock ok.

  • Anonym (Mari)
    Äldre 19 Feb 23:35
    #12

    Du låter inte som "hälsan själv" precis som du beskriver dig.

    Ni kunde åtminstone hålla reda på dagarna så ägglossningarna inte är oskyddade.

    Spermier stannar och tar sig ut ändå om man har otur. Tur abortpiller finns överallt numera.

  • Anonym (Tidig­t)
    Äldre 20 Feb 06:57
    #13
    Anonym (Maria) skrev 2017-02-19 20:30:04 följande:

    Vad hade du för symtom då?


    Illamående, ökade blodkärl tex på brösten och på underarmarna, hård i magen, jäkligt hungrig. Det var väl de tydligaste.
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 07:17
    #14
    Anonym (Mari) skrev 2017-02-19 23:23:44 följande:

    Pappan skulle som ofta ge mig en kyss på munnen. Trodde den skulle smaka som alltid, gott. Men jag skrek: NEJ! Sluta!

    Mina hormoner hade förändrats alltså. Han skrattade och förstod att jag nyligen måste blivit gravid, utan att inse det.

    Jag har aldrig lust under graviditeterna, hormonerna är inte där. Passar inte för hormonella medel.

    Kopparspiral är dock ok.


    Skönt att han tog det där med kyssen med en nypa salt

    Jag får inte ha kopparspiral för den gör tydligen mina smärtor värre enligt barnmorskan.
  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 07:59
    #15


    Bild tagen 8/2
    Anonym (Mari) skrev 2017-02-19 23:35:14 följande:

    Du låter inte som "hälsan själv" precis som du beskriver dig.

    Ni kunde åtminstone hålla reda på dagarna så ägglossningarna inte är oskyddade.

    Spermier stannar och tar sig ut ändå om man har otur. Tur abortpiller finns överallt numera.


    Alltså vi har inget emot om det blir en bulle i ugnen, men det är inget vi planerar! Vi skulle aldrig göra en abort om jag är gravid.
Svar på tråden TIDIGA gravidsymtom?