• springa

    Vilken mobil?

    Vår 7-åring har fått börja vara hemma själv i kortare stunder när jag tex hämtar lillasyster på fsk eller går till kiosken.

    Vill köpa en mobil så han kan ringa om det är något han vill eller om något skulle hända men vet inte vilken jag ska välja. Vill ha en billig och enkel. Tanken är ju inte att han ska surfa på den utan bara ha den när han är själv. Skulle helst vilja att man kan ha FaceTime på den men vet inte om det måste vara en iPhone då?

    Vilka telefoner har era barn?

  • Svar på tråden Vilken mobil?
  • Carambolan

    Våra gamla avlagda. Nioåringen har mannens gamla iphone 5 och sjuåringen har min antika gamla iphone 3gs.

  • flygrl

    FaceTime förutsätter iPhone ELLER annan Apple enhet som iPod Touch eller iPad. Det e en Apple tjänst.

  • IamSisyfos

    Min första mobil var en Nokia 3310 och det ryktas om att den ska återlanseras nu i slutet på Februari. Kan helt klart vara ett alternativ :D

  • Jill 79

    Jag brukar lämna vår gamla i phone 4 hemma med åttaåringen om vi blir borta ett tag. Det sitter ett telfonkort i med en liten peng på så han kan ringa om det är nåt. Men det är mest jag som ringer och kollar att allt är lugnt. Smartphones är ju så sjukt enkla att använda och en begagnad äldre kan ju inte kosta särskillt mycket.

  • tropadigsjalv

    FaceTime är bara iPhone men till andra mobiler kan du alltid skaffa Skype-appen och ha videosamtal genom den istället. Fast det kräver nog internet gissar jag.

    Gå till en Teliabutik och berätta samma grej för personalen som du skrivit här i trådstarten. De brukar vara väldigt hjälpsamma och ha koll!

Svar på tråden Vilken mobil?