• Äldre 19 Feb 16:15
    6882 visningar
    30 svar
    30
    6882

    Dricker du coca-cola light, zero eller life?

    Du som gillar cola men vill ha mindre socker, vilken variant föredrar du och varför? Har du "alltid" druckit den sorten, om inte, vad drack du tidigare?

  • Svar på tråden Dricker du coca-cola light, zero eller life?
  • Äldre 19 Feb 16:37
    #1

    Dricker Cola zero, lighten smakar gammal, avslagen grogg enligt mig.

  • Äldre 19 Feb 17:01
    #2

    Dricker Zero. Innan drack jag vanlig cola för Light smakar skumt. Har hört att Light tappat massor i försäljning sen Zero kom.

  • Caramb­olan
    Äldre 19 Feb 17:07
    #3

    Zero. Jag inbillade mig att det är för att den är mycket godare men i ett blindtest nyligen tyckte jag faktiskt inte att det var så stor skillnad mot light som det var när de var nya.

  • Äldre 19 Feb 17:11
    #4

    Oftast Zero, även om jag tycker att alla olika coca cola varianter som finns smakar i princip likadant, även cola med vanligt socker. Men tar Zero oftast för att jag försöker hålla ner lite på sockret, händer ibland dock att jag tar vanlig cola för att jag försöker hålla ner på sötningsmedel...

    Vet inte vad jag håller på med faktiskt.Kyss

  • Äldre 19 Feb 17:43
    #5

    Dricker sällan cola numer men om jag gör det är det enbart zero. Life är väl ok men light smakar verkligen äckel päckel. 

    Jag älskar vanlig cola men det slutade jag med för länge sedan nu. Tycker inte zero smakar som den men den är väl mest lik i alla fall.

  • Proppp­en
    Äldre 19 Feb 18:00
    #6

    Pepsi Max

  • Äldre 19 Feb 18:12
    #7

    Jag älskar zero


    Jag vill och jag kan...
  • Äldre 20 Feb 01:43
    #8

    Drack nästan en hel 1.5 liter Pepsimax, om dagen till för 2 veckor sedan.. minns att jag bara tyckte att den smakade kemiskt och äckligt i början. Sen så blev det lite mer och mer, anledningen till att jag sluta var att jag tror att dom ändrat receptet eller så har jag "fördruckit" mig. Smakar iallafall inte gott längre enligt mig.. lite huvudvärk i en vecka sen var den lasten förbi.. Ofrivilligt slut alltså Flört

  • Äldre 20 Feb 08:39
    #9

    Intressant att läsa. Jag är total cola light-beroende och är lite orolig att zero konkurrerar ut light från hyllorna. Vilket jag ju inte kan förstå eftersom jag älskar light...

  • Äldre 20 Feb 08:49
    #10

    Jag försöker att inte dricka läsk så ofta, men om jag gör det är det light eller zero, spelar ingen roll vilken egentligen, men mest zero på sistone.

Svar på tråden Dricker du coca-cola light, zero eller life?