• lindstroom

    Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad ?!

    Hej alla!

    Jag testade med ägglossningstest i fredags, då var test-strecket starkare än kontrollsträcket. Samma i lördags, och idag (söndag) är det lika starka.

    Kan man ha ägglossning 3 dagar i rad? Eller är det att min kropp har ökad LH ?

    Någon som vet? Tacksam för svar ????

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad ?!
  • Längtanefterdig

    Som jag förstått det så mäter testet av det hormon som ökar i kroppen och behövs för att ägget ska släppas, inte själva ägglossningen. Det är när testen blivit svagare igen som ägget släppen inom 24-49 timmar. Så om testet blir svagare imorgon så släpps ägget inom 24-48 timmar.

  • Milou3
    lindstroom skrev 2017-02-19 19:40:16 följande:

    Hej alla!

    Jag testade med ägglossningstest i fredags, då var test-strecket starkare än kontrollsträcket. Samma i lördags, och idag (söndag) är det lika starka.

    Kan man ha ägglossning 3 dagar i rad? Eller är det att min kropp har ökad LH ?

    Någon som vet? Tacksam för svar ????


    Det sägs att man får ägglossning inom 48h efter det första positiva äl-test visats. Men man kan nog varken garantera ägglossning eller tidsramen med exakt inom 48h. Har ni möjlighet att ha sex varannan dag från den första positiva äl-testet visats och en vecka fram har ni nog optimerat chanserna för en graviditet :)
  • lindstroom
    Milou3 skrev 2017-02-19 20:20:25 följande:

    Det sägs att man får ägglossning inom 48h efter det första positiva äl-test visats. Men man kan nog varken garantera ägglossning eller tidsramen med exakt inom 48h. Har ni möjlighet att ha sex varannan dag från den första positiva äl-testet visats och en vecka fram har ni nog optimerat chanserna för en graviditet :)


    Okej tack så mycket för svaret . Vi hade sex i lördags och förhoppningsvis blir de ikväll också, så får vi se vad som händer :)
  • lindstroom
    Längtanefterdig skrev 2017-02-19 20:20:17 följande:

    Som jag förstått det så mäter testet av det hormon som ökar i kroppen och behövs för att ägget ska släppas, inte själva ägglossningen. Det är när testen blivit svagare igen som ägget släppen inom 24-49 timmar. Så om testet blir svagare imorgon så släpps ägget inom 24-48 timmar.


    Okej tack så jättemycket för svaret ????????
  • irisen20

    Att äggstickan visar positivt är ingen garanti för att man har Äl. Den visar att Lh stiger. Har du äl sker den ofta 24 eller 48 h efter den visat positivt. Min kan visa positivit i 48 h. Tips är att känna livmodertappens form. Den är ofta högt upp och mjuk om äl sker. Sök på ovulation and cervix position. Bra tips om man vill lära känna kroppen och äl.

Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 dagar i rad ?!