• Äldre 19 Feb 23:28
    1522 visningar
    2 svar
    2
    1522

    Knäproblem

    hejsan.

    Jag har varit skadad i mitt knä ett bra tag nu. Jag opererades för två månader sedan och tog väck en bit av yttre menisken då smärtan var enorm. Nu i efterhand så är smärtan fortfarande kvar och det visade sig att menisken kanske inte var orsaken till smärtan.

    Jag har gått hos läkare, kirurger, sjukgymnaster och allt vad det heter. Ingen hittar något. För en vecka sen fick jag en kortisonspruta i knäet som skulle ta död på inflammationerna (om där var några). Tyvärr inga framsteg där heller.

    Jag kan inte göra ordentliga squats längre, inte huka mig ner, inte sitta på knä eller böja/ sträcks på knäet ordentligt. Det är som någon enorm smärta i knävecket.

    Vad ska jag göra?

    Hälsningar.

  • Svar på tråden Knäproblem
  • Äldre 19 Feb 23:43
    #1

    Alltså jag tycker att två månader låter ganska kort för att exakt se vad operationen har gjort. Gissar att du regelbundet gör sjukgymnastövningar och att du har ett återbesök till operatören?

  • Äldre 24 Feb 12:13
    #2

    Jag har pratat med de som opererade, samt sjukgymnaster. De båda påstår att allting ska vara återställt fullt ut. De jag beskriver nu är inte menisken enligt dem.

Svar på tråden Knäproblem