• lollojames

    gravid V8 tvillingar????

    Hej!
    Undrar vad ni tror innan jag ringer till barnmorskan..

    Jag är gravid i V8.. v9 imorgon. Men min mage har blivit helt enorm!! Vad jag har förstått så brukar det inte synas att man är gravid så här tidigt. Men det ser ut som om jag är i v19 eller något..?!?!
    Bilden till vänster är tagen i v7. Den högra bilden är tagen i lördags. Skiljer bara 6dagar emellan bilderna.
    Vad tror ni? Kan den vara så här stor med bara en?? Eller tror ni på tvillingar??
    Är det möjligt att ta tvillingar trots en hinnsäck?? (Jag var på vul i vecka 5+5 då jag var väldigt matförgiftad) eller varför är jag så här "tjock"?!?! Va inte det innan!

  • Svar på tråden gravid V8 tvillingar????
  • Carambolan

    Det är väldigt vanligt att svullna upp av både vätska och gaser i början. Livmodern sticker inte upp ovanför blygdbenet än, så det spelar ingen roll om det är en eller två där inne - det påverkar inte storleken på din mage alls.

  • EpicNurse

    Som tidigare nämnt i tråden så är livmodern fortfarande nere i bäckenet fram till ca v 12. Så det som gör att sin mage svullnar är inte livmodern, utan gaser i tarmarna! Väldigt vanligt! Det brukar lugna sig om några veckor!

Svar på tråden gravid V8 tvillingar????