• LizaES

    Vad händer med kroppen?!

    Är som ett stort frågetecken just nu! Jag tog ut min spiral i december och fick mens efter de, enligt kalendern hade jag ägglossning där i dagarna efter de så vi prickade in den dagen. I början av januari fick jag en liten blödning och nu efter de har jag inte fått någon mens och har inte heller nån känning av den heller.

    Är de vanligt att de kan bli söhär eller är jag gravid må tro?!

  • Svar på tråden Vad händer med kroppen?!
  • EpicNurse

    Det kan ta några månader innan kroppen hittar tillbaka till en regelbunden cykel, så ja det är vanligt och normalt. Men du kan såklart vara gravid, så ta ett test :)

    Den första blödningen efter man slutar med prevmedel är ju ingen mens då den inte föregås av en ägglossning. Så därför vet man ju inte när ägglossningen kommer att komma igång eller när första mensen beräknas komma.

  • LizaES
    EpicNurse skrev 2017-02-20 18:46:23 följande:

    Det kan ta några månader innan kroppen hittar tillbaka till en regelbunden cykel, så ja det är vanligt och normalt. Men du kan såklart vara gravid, så ta ett test :)

    Den första blödningen efter man slutar med prevmedel är ju ingen mens då den inte föregås av en ägglossning. Så därför vet man ju inte när ägglossningen kommer att komma igång eller när första mensen beräknas komma.


    Tack så mycke för svaret:) Ska göra ett test och se vad de säger:)
Svar på tråden Vad händer med kroppen?!