• hoppetossa86

    Juvertumör på gammal hund, opereras?

    Jag har en gammal tik, fyller 13 i år (Amstaff)Förra sommaren opererades hon för juvertumör men nu 6 månader senare har dom börjat komma tillbaka :((

    Hon är pigg o kry för överig, men det verkar som att hon har en snabbväxande cancer. Nu är min fundering. Vad hade ni gjort? detta måste göras i 2 olika omgångar, alltså 2 olika operationer. 2 olika rehabliteringar. Ska jag låta henne gå igenom detta hennes sista tid i livet? Smärta, mediciner och dessutom sövas ner 2 ggr?? Usch detta är ett sånt jobbigt beslut. Vill min lilla tös ska ha det bra sista tiden. hon har inte ont nu enligt veterinären. Vad hade ni gjort?

    Opereras eller ej?

  • Svar på tråden Juvertumör på gammal hund, opereras?
  • viseversa

    Jag hade inte opererat. Hon är så gammal. Hade kollat om det finns någon medecin som bromsar tumörernas tillväxt.

  • Ooops

    Jag hade inte och har inte opererat. Min gamla tik fick juvertumör och hon fick somna in. Hon var gammal och hon hade ont.

  • hoppetossa86

    Tack snælla før era svar.  Det kænns inte rætt i hjærtat att operera. Vet ju inte ens om hon kommer bli frisk med tanke på att tumørerna kommit tillbaka så snabbt førra gången. <3

  • Nystjärna

    Jag tog bort min till för bara ca en månad sen :( pga Juvertumörer. Hon vart 7,5 år och hade 3 st ganska stor och vi vill inte att hon skull ha ont. Så vi valde att hon skulle få somna in än att ha ont. Var så jobbigt!! Men vi märkte att hon mådde dåligt. Trött och ville vara för sig själv. Tappa mycket år och drack mycket. Hon skulle också gjort 2 st stora operationer och de tyckte vi inte att de var värt för henne,hade bara blivit jobbigt för henne. Risken att få tillbaka fanns ju. De växte fort på henne och från de att de upptäcktes och tills att hon somnad in så såg jag att de hade växt ännu mer. Så valet var nog ändå de bästa att få henne och somna in. För hennes skulle men än av de jobbigaste sakerna jag varit med om :( Hoppas du kommer fram till de som känns rätt för er. Ni har ju fått många fina år tillsammans ändå <3

  • Dexter dot com

    Tyvärr kommer tumörerna oftast tillbaka snabbt så personligen hade jag låtit henne hänga med så länge hon är pigg och när hon visar tendenser till att tackla av hade jag låtit henne somna in. Ett hårt beslut men rättvisast mot hunden.

  • hoppetossa86

    Tack før era fina ord, speciellt till dig Nystjärna.  Jag blev helt rørd av vad du skrev <3 Tusen tack <3

    Det gør ont i ens hjærta nær ens ælsklingar blir gammal, jag har haft henne sen hon va 8 veckor o precis som ni skkriver har vi fått många fina år ihop. Gått igenom sorg, glædje och massa kærlek och jag har lovat henne o mig sjælv att inte låta henne lida eller vara egoistisk. Hon får skrutta vidare tills den dagen hon inte orkar eller får ont. Då ska hon få somna in stilla o fridfullt i min famn <3

Svar på tråden Juvertumör på gammal hund, opereras?