• Elisa77

    Tjock bebis- klädproblem!

    Har en riktigt rund och go 3-mån bebis, alla byxor jag köper är för tajta i magen. Har nån tips på klädmärke som gör modeller som är lite vidare i magen? Jag går upp flera storlekar för att få lite bredd och det är så trist med typ 20 cm för långa ben...

  • Svar på tråden Tjock bebis- klädproblem!
  • Elisa77
    Let it Rain skrev 2017-02-21 08:45:42 följande:

    Newbies är breda i midjan.


    Hade mkt newbies i 56 när hon var nyfödd och smalis, sen när hon fick strl 62-68 var de på tok för ostretchiga och tajta.. gick då över till PoP som jag upplevde mjukare men fast hon är strl 62/68 (i längd) så måste jag köpa strl 74/80 nu..

    Allra bäst är tröjor (ej bodies, för de stramar så över magen) som klänningar i strl 86.

    Hon protesterar om hon har för tajta kläder som klämmer åt (och blir nöjd när jag byter) annars hade det inte varit ngt problem direkt.
  • Elisa77
    viseversa skrev 2017-02-21 10:01:26 följande:

    Såna där byxor med "lång" typ tygmudd i midjan kanske? Mjukisar.


    Ja! Har ärvt ngr urtvättade sådana (lapparna borta) som sitter bra, tips på vart jag hittar såna?
  • viseversa
    Elisa77 skrev 2017-02-21 10:03:33 följande:
    Ja! Har ärvt ngr urtvättade sådana (lapparna borta) som sitter bra, tips på vart jag hittar såna?
    Lindex tror jag det är som har såna.
  • Mandelkanel

    Åhlens har mjukisbyxor som är stora i midjan och lång mudd. Även polarn och pyret har en del. De är generellt stora i storleken tycker jag. Annars kanske du kan prova med sparkdräkter och one-piece, har köpt några fina på Åhlens och Kappahl. Eller hängslebyxor över en body.

  • Let it Rain
    Elisa77 skrev 2017-02-21 10:03:33 följande:
    Ja! Har ärvt ngr urtvättade sådana (lapparna borta) som sitter bra, tips på vart jag hittar såna?
    Det var såna jag syftade på, Newbie har dem.
Svar på tråden Tjock bebis- klädproblem!