• Anonym (...)

    Om du var/är en tjej och muslim rädd om ditt rykte och va kär i en kristen tjej. Du försöker att hålla dig borta från henne för att inte skapa problem för dig själv för man är muslim. Men en dag hamnar ni ensamma i källaren o hon börja ge signaler. Göra?

    Vad hade ni valt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du var/är en tjej och muslim rädd om ditt rykte och va kär i en kristen tjej. Du försöker att hålla dig borta från henne för att inte skapa problem för dig själv för man är muslim. Men en dag hamnar ni ensamma i källaren o hon börja ge signaler. Göra?
  • Enkeltxxx1

    Enkelt, lämna sin familj asap för att de är svin (om det är möjligt).
    Annars så gör jag inte ett skit för jag är smart nog och tänker inte blir hedersmördad pga sex eller en flirt. nej tack.

  • Meriall

    Om jag var bisexuell, säga till henne att jag har känslor så vi kan tyvärr inte vara kompisar mer för jag vill inte vara ihop med en tjej. Distansera mig och hitta någon kille istället.

    Om jag var lesbisk så hade jag kysst henne. Livet är för kort för att aldrig ha en partner jag blir lycklig med. Gud förstår nog.

  • Anonym (Va?)

    Går inte att svara på eftersom du skriver som en efterbliven.

  • Anonym (Anna)

    Va taskigt ni andra skriver.

    Jag förstår du sitter i en jobbig sits , jag tycker du ska va försiktig pga din religion men ändå prata med tjejen och förklara för henne, säg att hon inte får berätta något för nån annan. Jag hade lätt kysst henne, jag tror inte hon är så dum går o skvallrar. Du måste följa ditt hjärta annars kommer du lida och de här med tjejer kommer upprepas senare i ditt liv. Man kan inte hindra sina känslor.

  • soppnock

    Om jag vore troende skulle jag söka hjälp, går man runt och tror på låtsas kompisar uppe I hilmen är det ett starkt tecken på att man är psykiskt sjuk

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Va?) skrev 2017-02-21 15:03:52 följande:

    Går inte att svara på eftersom du skriver som en efterbliven.


    De va väl inte ens särskilt shysst kommentar. Vad är de för fel på dig? Mer du som är efterbliven med den där kommentaren.
  • soppnock
    Anonym (Va?) skrev 2017-02-21 15:03:52 följande:

    Går inte att svara på eftersom du skriver som en efterbliven.


    Troenden brukar vara efterblivna
  • soppnock
    Anonym (Anna) skrev 2017-02-21 15:24:38 följande:
    De va väl inte ens särskilt shysst kommentar. Vad är de för fel på dig? Mer du som är efterbliven med den där kommentaren.
    Men då lär ju du också vara efterbliven som kallar folk för efterblivna enligt din egen logik =)

    Tycker du det är normalt med folk som tror på fantasi kompisar? är man normalbegåvad förstår man att gudar självfallet inte kan existera
  • Pentagram

    Jag är en heterosexuell manlig ateist så jag är ju ganska långt från frågeställningen men utan mer data skulle jag välja alternativ 2.

    En väldigt väsentlig fråga är ju om jag tror att min gud är ok med homosexualitet eller ej. Om inte, så antar jag att jag skulle försöka motstå frestelsen och försöka förklara situationen för den andra tjejen. Om jag inte tror det är en synd att inleda sig i just den här frestelsen är det ju hur jag vill förhålla mig till folk omkring mig som skulle kunna ställa till problem pga detta (exempelvis föräldrar) men förbjuden frukt smakar som bekant bäst så givet att den andra tjejen faktiskt är där just nu och alla andra lika gärna kan vara miltals borta så skulle jag antagligen kyssa henne. Är jag gammal nog att kunna stå på egna ben och inte bor hemma, typ, så hade jag kanske varit öppen med förhållandet (om den andra tjejen också är det), i andra fall kanske jag måste smyga för att inte få problem...

  • Anonym (Fd Muslim)

    Jag har varit i din sits. Gick emot mina föräldrar, lämnade staden, bröt med föräldrar och syskon och flyttade 50 mil bort.

    Nu är detta 15 år sedan. Jag och min fru väntar vårt FEMTE gemensamma barn och jag skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker. My life, my rules.

    Och nej, det var ingen dans på rosor. För att inte riskera mitt liv så polisanmäldes min pappa och han hamnade även i fängelse efter att jag vittnade emot honom i rätten. Men om man inte står upp för sig själv, vem ska då stå upp för en?

    Följ ditt hjärta och DIN vilja.

    Lycka till!

  • Anonym (-)
    Anonym (Anna) skrev 2017-02-21 15:23:50 följande:

    Va taskigt ni andra skriver.

    Jag förstår du sitter i en jobbig sits , jag tycker du ska va försiktig pga din religion men ändå prata med tjejen och förklara för henne, säg att hon inte får berätta något för nån annan. Jag hade lätt kysst henne, jag tror inte hon är så dum går o skvallrar. Du måste följa ditt hjärta annars kommer du lida och de här med tjejer kommer upprepas senare i ditt liv. Man kan inte hindra sina känslor.


    Jag tänkte helt tvärtom, att TS är den andra tjejen som är förtjust i en muslimsk tjej :)
  • Anonym (...)

    Jag är den Mellanöstern tjejen som alla killar gillar i skolan och tycker det är attraherande..vill inte att de ska veta mig som den bisexuella tjejen utan jag vill va hetero men man kan inte hjälpa sina känslor jag lever i en lögn som ska säga att jag endast är hetero. Men saken är att hon oxå är troende kristen, så jag vet inte om hon känner samma för mig? Hon ger mig blickar som får mig att tveka men är ändå rädd om jag berättar för henne kommer hon känna sig väldigt obekväm och börja backa..

  • Anonym (...)
    Anonym (Fd Muslim) skrev 2017-02-21 15:43:03 följande:

    Jag har varit i din sits. Gick emot mina föräldrar, lämnade staden, bröt med föräldrar och syskon och flyttade 50 mil bort.

    Nu är detta 15 år sedan. Jag och min fru väntar vårt FEMTE gemensamma barn och jag skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker. My life, my rules.

    Och nej, det var ingen dans på rosor. För att inte riskera mitt liv så polisanmäldes min pappa och han hamnade även i fängelse efter att jag vittnade emot honom i rätten. Men om man inte står upp för sig själv, vem ska då stå upp för en?

    Följ ditt hjärta och DIN vilja.

    Lycka till!


    Jag är den Mellanöstern tjejen som alla killar gillar i skolan och tycker det är attraherande..vill inte att de ska veta mig som den bisexuella tjejen utan jag vill va hetero men man kan inte hjälpa sina känslor jag lever i en lögn som ska säga att jag endast är hetero. Men saken är att hon oxå är troende kristen, så jag vet inte om hon känner samma för mig? Hon ger mig blickar som får mig att tveka men är ändå rädd om jag berättar för henne kommer hon känna sig väldigt obekväm och börja backa..
  • Pentagram
    Anonym (...) skrev 2017-02-21 16:30:03 följande:

    Jag är den Mellanöstern tjejen som alla killar gillar i skolan och tycker det är attraherande..vill inte att de ska veta mig som den bisexuella tjejen utan jag vill va hetero men man kan inte hjälpa sina känslor jag lever i en lögn som ska säga att jag endast är hetero. Men saken är att hon oxå är troende kristen, så jag vet inte om hon känner samma för mig? Hon ger mig blickar som får mig att tveka men är ändå rädd om jag berättar för henne kommer hon känna sig väldigt obekväm och börja backa..


    Inga lätta svar där, tyvärr. Att erkänna sin kärlek till någon utan att veta om den är besvarad kan bli pinsamt även i bästa fall, om du dessutom outar dig kanske det känns särskilt jobbigt. Det blir ju YTTERLIGARE komplikationer om ni har olika religioner. Du kan naturligtvis fiska lite om hennes generella inställning till homo- och bisexualitet först, men ibland får en lägga subtila signaler åt sidan och helt enkelt vara ärlig. Om hon är en bra person men inte känner så för dig (vare sig hon gillar tjejer eller ej) så vet du åtminstone var ni står.

    Jag antar att ni har någon form av relation förutom att bara gå på samma skola? Om hon knappt vet vad du heter och du out of the blue deklarerar din kärlek för henne kanske det inte tas emot så väl oavsett övriga omständigheter...och det du känner är kanske inte så mycket kärlek som fysisk attraktion och åtrå.
  • Anonym (Anna2)
    Pentagram skrev 2017-02-21 16:51:42 följande:
    Inga lätta svar där, tyvärr. Att erkänna sin kärlek till någon utan att veta om den är besvarad kan bli pinsamt även i bästa fall, om du dessutom outar dig kanske det känns särskilt jobbigt. Det blir ju YTTERLIGARE komplikationer om ni har olika religioner. Du kan naturligtvis fiska lite om hennes generella inställning till homo- och bisexualitet först, men ibland får en lägga subtila signaler åt sidan och helt enkelt vara ärlig. Om hon är en bra person men inte känner så för dig (vare sig hon gillar tjejer eller ej) så vet du åtminstone var ni står.

    Jag antar att ni har någon form av relation förutom att bara gå på samma skola? Om hon knappt vet vad du heter och du out of the blue deklarerar din kärlek för henne kanske det inte tas emot så väl oavsett övriga omständigheter...och det du känner är kanske inte så mycket kärlek som fysisk attraktion och åtrå.
    Hur märker du av att du är populär? 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Fd Muslim) skrev 2017-02-21 15:43:03 följande:

    Jag har varit i din sits. Gick emot mina föräldrar, lämnade staden, bröt med föräldrar och syskon och flyttade 50 mil bort.

    Nu är detta 15 år sedan. Jag och min fru väntar vårt FEMTE gemensamma barn och jag skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker. My life, my rules.

    Och nej, det var ingen dans på rosor. För att inte riskera mitt liv så polisanmäldes min pappa och han hamnade även i fängelse efter att jag vittnade emot honom i rätten. Men om man inte står upp för sig själv, vem ska då stå upp för en?

    Följ ditt hjärta och DIN vilja.

    Lycka till!


    Wow blev imponerad av det du skrev! Är också gay och har fått stå ut mycket från min mamma även om jag är svensk, alltså född svensk eller vad man säger. Har du nån instagram sida man kan följa dig? Mvh Anna
  • paisa
    Anonym (...) skrev 2017-02-21 16:30:03 följande:

    Jag är den Mellanöstern tjejen som alla killar gillar i skolan och tycker det är attraherande..vill inte att de ska veta mig som den bisexuella tjejen utan jag vill va hetero men man kan inte hjälpa sina känslor jag lever i en lögn som ska säga att jag endast är hetero. Men saken är att hon oxå är troende kristen, så jag vet inte om hon känner samma för mig? Hon ger mig blickar som får mig att tveka men är ändå rädd om jag berättar för henne kommer hon känna sig väldigt obekväm och börja backa..


    Go for it! :) Gör det som känns bäst för dig och det som känns rätt helt enkelt.
    Det kommer alltid gå rykten och skitsnack på folk, bry dig inte ett dugg om det (även fall jag vet att d är lättare sagt än gjort i vår kultur) så ska du ändå följa ditt hjärta.

    Muslim, kristen eller jude, spelar mindre roll eftersom vi är alla människor FÖRST! :D
    -muslim
  • Femte2017
    Anonym (Anna) skrev 2017-06-07 22:47:18 följande:

    Wow blev imponerad av det du skrev! Är också gay och har fått stå ut mycket från min mamma även om jag är svensk, alltså född svensk eller vad man säger. Har du nån instagram sida man kan följa dig? Mvh Anna


    Tyvärr ingen aktiv instagrammare... men du får gärna inboxa mig här. :) /Fd Muslim
Svar på tråden Om du var/är en tjej och muslim rädd om ditt rykte och va kär i en kristen tjej. Du försöker att hålla dig borta från henne för att inte skapa problem för dig själv för man är muslim. Men en dag hamnar ni ensamma i källaren o hon börja ge signaler. Göra?