• Äldre 21 Feb 16:38
    2838 visningar
    8 svar
    8
    2838

    Sarah eller Rae? Finaste namnet

    Vilket är finaste namnet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sarah eller Rae? Finaste namnet
  • Äldre 21 Feb 16:43
    #1
    +1

    Sara (utan h).

    Har aldrig sett namnet Rae förut och när jag försöker gissa mig till hur det stavas säger jag Ra-ä. (paus mellan a och ä). Chansen blir stor att det är mer än jag som kommer gissa sig till hur det uttalas, även om de kanske inte kommer säga precis som jag.

  • Äldre 21 Feb 16:44
    #2

    hur det stavas uttalas 

    skulle det stå

  • Äldre 21 Feb 16:48
    #3
    Bibbidi skrev 2017-02-21 16:43:45 följande:

    Sara (utan h).

    Har aldrig sett namnet Rae förut och när jag försöker gissa mig till hur det stavas säger jag Ra-ä. (paus mellan a och ä). Chansen blir stor att det är mer än jag som kommer gissa sig till hur det uttalas, även om de kanske inte kommer säga precis som jag.


    Jag inte heller sett namnet förut så det hade varit intressant att höra från TS hur det uttalas. Min första tanke var att uttala det enligt latin, alltså R-aigh typ (ae i latin uttalas aigh), men egentligen har jag inte den blekaste aningen :)

    Hur uttalas namnet TS?
  • Äldre 21 Feb 16:55
    #4

    Jag gillar egentligen inte något av namnen, men det beror på var de ska användas. Är ni engelsktalande eller bor i ett engelsktalande land skulle jag rösta på Sarah.

  • Äldre 21 Feb 17:01
    #5
    +1

    Skulle passa fint ihop......sarah-rae. Blir lite som anna-maria.

  • Äldre 21 Feb 17:08
    #6

    ptja, inte överdrivet förtjust i något av dom... men Röstar på Sarah framför Rae om jag måste... Rae känns som ett regnr...

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 21 Feb 21:16
    #7

    Som mamma till en halvamerikan skulle jag råda dig att välja ett namn som finns i Sverige om ni ska bo här. Man kan tro att folk i allmänhet pratar tillräckligt bra engelska för att kunna uttala de allra vanligaste engelskklingande namnen, men det gör de inte. Det är inte ens alla som kan uttala eller stava till Sarah på svenska, utan ditt barn kommer få heta Shara, Sarrha, Sahara och allt möjligt tokigt (men det kommer bli tusen gånger värre om hon heter Rae!). Och påståendet man ofta hör här på FL om att man inte blir utdömd som white trash om ens barn har ett engelskklingande namn så länge efternamnet också är engelskklingande stämmer inte heller, för övrigt. Man blir dömd hela tiden.

  • Äldre 22 Feb 20:33
    #8

    Om ni kommer att bo i Sverige rekommenderar jag Sara. Rae blir svårt för Svenne Banan att uttala och stava.

Svar på tråden Sarah eller Rae? Finaste namnet