• JohannaSaGo

    5 månaders sover oroligt

    Min son är nu 5 månader och har sen en månad tillbaka sovit väldigt oroligt. Vaknar kanske varje timme för att röra på sig och fläktar med armarna. Då måste vi hålla i dom för att han ska somna om.. Han gör väl detta i sömnen typ..

    Men kan detta bero på någon fas? Känns som att han letar efter oss i sömnen.. Att vi ska hålla hans händer. Isåfall bör vi vänja av detta eller kommer det lägga sig tror ni?

    Tillägger att när han somnar i sängen med oss så håller jag hans händer.. sen när han somnat släpper jag dom. Därav tror jag att han letar efter dom..

  • Svar på tråden 5 månaders sover oroligt
  • Anonym (Kdkd)

    Håll honom i händerna du om det lugnar honom, han kommer växa ifrån det med tiden.

    Jag förespråkar nära föräldraskap och ge barnen det de vill ha. Själv smeker jag min dotter över ryggen när hon sover oroligt då detta lugnar henne och natten blir trevligare.

  • lizettali

    Vår 4.5 månaders dotter är likadan! Jag har läst mig till att en fas pågår mellan 4-5 månader, då mycket utveckling sker i hjärnan.

    Babyn får ofta störd sömn och mardrömmar, kan vara kinkig och äta dåligt.

    Det ska gå över inom 5 veckor ungefär :) Gör vad som behövs för att lugna din son under natten, han drömmer troligen mycket och behöver närhet !

Svar på tråden 5 månaders sover oroligt