• redo83

    Värk & uppblåst 1.5 vecka nu

    Hej

    Vet inte om detta är rätt forum, men jag kör. Den 27 januari tog jag mitt sista piller av cerazette och väntar som så många andra på att mensen ska komma, hade ingen pillermens. Den 15e & 16 februari hade jag små blödningar, någon timme hit eller dit och sedan några dagar innan de har jag varit uppblåst och haft ont / obehag i nedre partiet (äggstockar/livmoder).

    Gjorde ett gravtest idag (21/2) vid 16:00 tiden bara för att och det var ju så klart negativt. Jag är med andra ord inte gravid.

    Har någon varit med om någonting liknande? Känner mest av obehaget i nedre regionen när jag tar de lugnt men uppblåstheten känner jag även när jag är ute och igång.

    Tänkte ringa BM men slänger ut frågan här också.

    Tacksam för fler reflektioner.

  • Svar på tråden Värk & uppblåst 1.5 vecka nu
  • EpicNurse

    Obehaglig och svullnad är vanligt att man får vid ägglossning så det kanske är den som är på gång?

    Hur är dina flytningar? Det är inte säkert att din kropp hunnit återställas så pass än att dina flytningar ändras efter var i cykeln du är. Men om du har typiska ägglossningsflytningar så hade det hjälpt att förstå varför du känner som du gör :)

  • EpicNurse

    Även småblödningar kan man få vid ägglossning. Så jag tänker att du ska ha eller har haft (när du blödde) ägglossning. Och kommer få mens ca två veckor efter det :)

  • redo83

    Hej

    Tack för svar, man blir otålig när man ser att många läser, men ingen svarar. Då tänker man lätt att ingen känner igen sig. Inga tecken på ÄL va de gäller flytningar men precis som du säger, det kanske tar ett tag för det att komma igång. Cerazette kan ju ställa till de lite i början så de kanske är så, att jag den första tiden kommer ha de lite såhär under ÄL.

    Jag kanske ska ha lite is i magen innan jag riger någon och vänta 2 veckor efter blödningar för att se om det var de som spökade.

    Tack så jättemycket för din tanke :)

  • EpicNurse

    Know the feeling :)

    Nä precis! Jag tycker du kan vänta och se, för oavsett så är det ju inget farligt att det dröjer lite :) tror inte dom kan hjälpa dig så mycket ändå!

    Lycka till! :)

Svar på tråden Värk & uppblåst 1.5 vecka nu