• Mjölk

    Väntar barn i Uppsala

    Hej på er!

    Jag väntar barn i september och vill gärna få kontakt med andra väntande föräldrar i Uppsala.

  • Svar på tråden Väntar barn i Uppsala
  • Maniole
    Mjölk skrev 2017-02-21 21:44:41 följande:

    Hej på er!

    Jag väntar barn i september och vill gärna få kontakt med andra väntande föräldrar i Uppsala.


    Hej
    Jag väntar mitt andra barn i början av september.
    Är det ditt första?
  • Mjölk
    Maniole skrev 2017-02-25 08:17:10 följande:

    Hej

    Jag väntar mitt andra barn i början av september.

    Är det ditt första?


    Jag väntar mitt andra barn, bf 20 september. ????

    Sonen är 11 år. Hur gammal är ditt barn?
  • Maniole
    Mjölk skrev 2017-02-25 08:36:45 följande:
    Jag väntar mitt andra barn, bf 20 september. ????

    Sonen är 11 år. Hur gammal är ditt barn?
    Vad kul, min flicka är snart 5år. Beräknad till 4 september.
  • Mjölk
    Maniole skrev 2017-02-25 15:08:59 följande:

    Vad kul, min flicka är snart 5år. Beräknad till 4 september.


    Kul!

    Det skulle vara skoj att träffas o ta en fika på stan!
  • Maniole
    Mjölk skrev 2017-02-25 19:02:11 följande:
    Kul!

    Det skulle vara skoj att träffas o ta en fika på stan!
    Ja det skulle det vara. Är du begränsad till helger eller möjlighet till vardagar?

    I vilken vecka är du? Hur har du mått och hur mår du?
  • Mjölk
    Maniole skrev 2017-02-26 10:43:32 följande:

    Ja det skulle det vara. Är du begränsad till helger eller möjlighet till vardagar?

    I vilken vecka är du? Hur har du mått och hur mår du?


    Jag har möjlighet till vissa vardagar, är ledig en dag i veckan typ. Själv?

    Jag är nu i v 10+3. Hade extrem trötthet för ett par veckor sedan så att jag blev sjukskriven 50% i tre veckor. Haft illamående, småblödningar, molvärk, ömma bröst, finnar o humörsvängningar....

    Just nu lite mindre trött. Fortfarande illamående ibland när jag inte ätit regelbundet o kan inte äta för mycket per gång. Aldrig kräkts dock. ???? Nu är det mer brösten som ömmar rätt rejält och har lite växtvärk i livmodern då o då.

    Hur har det gått för dig?
  • Maniole
    Mjölk skrev 2017-02-26 10:53:51 följande:
    Jag har möjlighet till vissa vardagar, är ledig en dag i veckan typ. Själv?

    Jag är nu i v 10+3. Hade extrem trötthet för ett par veckor sedan så att jag blev sjukskriven 50% i tre veckor. Haft illamående, småblödningar, molvärk, ömma bröst, finnar o humörsvängningar....

    Just nu lite mindre trött. Fortfarande illamående ibland när jag inte ätit regelbundet o kan inte äta för mycket per gång. Aldrig kräkts dock. ???? Nu är det mer brösten som ömmar rätt rejält och har lite växtvärk i livmodern då o då.

    Hur har det gått för dig?
    Själv är jag i 12+5.
    Jag har också lidit av fruktansvärd trötthet men jag har jobbat korta arbetspass och haft underbara arbetskamrater som stöttat mig.
    Men sen har jag mått illa(dock svagt hela dagar), haft några små blödningar och en fruktansvärd värk och ristningar i underlivet. Knappt kunnat sätt mig ner på stol och i soffa.
    Men det mesta har faktiskt gett med sig nu, illamående kan jag bli ibland.
    Men denna graviditet start har varit väldigt olik den första. Min dotter föddes förtidigt så denna gång står jag under mer kontroller- många besök hit o dit.
    Jag är ledig oftast någon dag i veckan.
  • Mjölk
    Maniole skrev 2017-02-26 12:30:37 följande:

    Själv är jag i 12+5.

    Jag har också lidit av fruktansvärd trötthet men jag har jobbat korta arbetspass och haft underbara arbetskamrater som stöttat mig.

    Men sen har jag mått illa(dock svagt hela dagar), haft några små blödningar och en fruktansvärd värk och ristningar i underlivet. Knappt kunnat sätt mig ner på stol och i soffa.

    Men det mesta har faktiskt gett med sig nu, illamående kan jag bli ibland.

    Men denna graviditet start har varit väldigt olik den första. Min dotter föddes förtidigt så denna gång står jag under mer kontroller- många besök hit o dit.

    Jag är ledig oftast någon dag i veckan.


    Vad skönt att du har så förstående arbetskamrater! Det hjälper ju mycket! Jag har också fina arbetskamrater.

    Låter lite som jag haft det förutom värk i underlivet, låter skitjobbigt. Så det är "bara" illamående du har nu?

    Min förra graviditet var en dröm, nästan helt symptomfri. Min son kom ut tre veckor tidigare än beräknat men det gick bra.

    Denna gång har jag känt av en massa saker. Men känns ändå ok nu.
Svar på tråden Väntar barn i Uppsala