• Äldre 21 Feb 22:41
    4240 visningar
    14 svar
    14
    4240

    Papper på posten utan förvarning

    Efter 20 år som gifta och med 7 barn så fick jag helt plötsligt skilsmässopapperna på posten. Chockad och frustrerad undrar man vad som hänt och får svaret att hon sedan 6 mån sett sig som ensamstående med 7 barn och en inneboende. Hade en fantastisk semester och sedan detta. Hon tycker jag ska vara snäll och ej ställa krav för barnens bästa utan bara lämna efter 6 månader. Anser att om jag ej kan köpa ny lägenhet så är det inte för barnens bästa. Jag ska bara acceptera hennes beslut. När jag tar upp saker till diskutionen tar hon till martyrskapett. "Fixa ensam vårdnadshavare, låt barnen växa upp utan mor."

  • Svar på tråden Papper på posten utan förvarning
  • Anonym (P)
    Äldre 21 Feb 22:47
    #1

    Stackars dig....vad jobbigt..

  • Äldre 21 Feb 23:22
    #2

    Och du har inte märkt någonting under denna tiden, enligt dig var ni lyckliga?!

  • Äldre 22 Feb 00:08
    #3

    Ja, enligt mig. Jobbar som en åsna kvällar och helger extra då hon har gått hemma med bara barnbidrag. Har då fått klagomål på att jag ej bryr mig om familjen och inte är tillräckligt social.

  • Anonym (gugu)
    Äldre 22 Feb 01:01
    #4

    Sluta jobba helt och hållet och låt kronofogden knacka på hemma.Kör hon med martyrskapsmetoden så ska du köra pokerface och syna hur långt hon är beredd att gå.Vräkning , soc och sån skit eller bli vänner igen.

  • Anonym (Bra idé)
    Äldre 22 Feb 01:32
    #5
    Referee75 skrev 2017-02-21 22:41:07 följande:

    När jag tar upp saker till diskutionen tar hon till martyrskapett. "Fixa ensam vårdnadshavare, låt barnen växa upp utan mor."


    Hon förslår alltså på allvar att överge sina sju barn? Hon använder dem som vapen mot dig, att hon tänker överge dem?

    I sådana fall tycker jag verkligen att du ska se till att få ensam vårdnad om barnen, sedan får hon klara sig ekonomiskt bäst hon vill, betala underhåll och träffa barnen varannan helg. En sådan människa ska inte ha ansvar för barn!
  • Äldre 25 Feb 15:22
    #6

    Igår hade hon varit på långpromenad med en granne. Glömde bort att de 2 minsta skolbarnen ej har nyckel och att de 2 äldsta ej skulle komma hem. När jag kommer hem kl. 17 är hon fortfarande ej hemma utan skyllde på det vara vädret och att jag aldrig tillåter henne att vara från hemmet. Vid middagsbordet ifrågasätter barnen varför hon aldrig gör utflykter med dom och får då som svar att de går i skolan. På motfråga från barnen att det finns helger svarar hon inte ens.

  • Äldre 26 Feb 15:40
    #7

    Stängt av totalt. Försvinner från hemmet och kommer hem till middag. Bryr sig inte om barn eller hem. Idag gick hon upp ur sängen 11.15 gjorde frukost och gick hemifrån 11.30. Inte kommit hem ännu.

  • Anonym (X)
    Äldre 26 Feb 16:32
    #8

    Vad gör du själv med barnen?

  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 26 Feb 16:46
    #9

    Dåså, då är du ensamstående nu då. Bara att gilla läget och göra det bästa av situationen som tex att fixa nycklar till de yngre barnen också.

  • Äldre 26 Feb 19:55
    #10

    Vi som är hemma spelar spel, bygger med lego. Städar, och tvättar.

  • Anonym (Absur­t)
    Äldre 26 Feb 20:08
    #11

    Men det där låter ju helt absurt. Det måste ju ha hänt henne något. Är hon frisk i kroppen? Det måste vara nåt som inte syns... Psyket?

    Har du nån övrig familj som kan stötta/hjälpa dig?

    Rannsaka dig själv.

    Har du varit där för din familj?

    Beter du dig endast som en inneboende?

    Driver ni endast Familjen AB ihop?

    Eller är det så att hon endast rullar tummarna och fixar naglarna?

    Att ha sju barn måste ju kosta en del både pengar och tid. Har ni tappat bort varandra helt?

  • Äldre 26 Feb 20:52
    #12

    Hon går hos kurator efter förlossningsdeprission.

    Äter antidepressiv medicin. Jag jobbar allt extra som går då hon bara har barnbidraget och ej någon föräldrapenning. Har även vårdbidrag för äldsta sonen men det har frusit inne ibland och då har det varit knapert. Då säger hon att vi ska dela på pengarna när dom kommer. När sedan klumpsumma kommer så behåller hon allt själv. Har varit allt från 40.000 till 100.000. Ljuger även om när pengarna kommit. Barnen kommer alltid till mig vill ej vara med mamma nästan då hon lovar men uppfyller ej och allt som händer är andras fel och aldrig hennes.

  • Anonym (Hemma­mamma)
    Äldre 26 Feb 21:00
    #13

    Hade varit mer än intressant att få höra hennes syn på saken. Just nu vädrar jag bara offerkofta...

  • Anonym (Reali­st)
    Äldre 27 Feb 02:46
    #14

    Sök ensam vårdnad.

Svar på tråden Papper på posten utan förvarning