• Domesticgoddess

    När avhandla fetischer med potentiell partner?

    Ni som, i likhet med mig, gillar mer än vaniljsex - när presenterar ni era fetischer för en presumtiv ny partner?

    Jag känner mig som en tonåring med kommunikationsproblem men.. Sex är ofantligt viktigt för mig och medan jag självfallet är villig att anpassa mig och anpassas så kan jag inte se någon lycklig framtid i en relation där man är helt sexuellt inkompatibla.

    Utöver ett längre samboförhållande (där det framgick långt innan första träffen att vi hade likartade intressen) har mina relationer i vuxen ålder kommit ur pubträffar och liknande med likasinnade. Nu har jag emellertid lärt känna en man genom gemensamma vänner, varit på två dejter och är enormt dragen till honom på alla plan. Kommunikation är självfallet a och o i alla relationer men...när tusan börjar man kommunicera? Jag känner ingen som helst skam inför mina preferenser men känner att det likväl är aningens gränsöverskridande att vid en tredje träff/första gången man haft sex ge sig in på en beskrivning av sina kinks. Känns förmätet på något sätt.

    Hur har ni med erfarenhet gjort? Och hur/ när / på vad sätt skulle ni som lever i förhållande där ni inte är sexuellt kompatibla önskat att ni stämt av med er partner kring era respektive behov och preferenser?

  • Svar på tråden När avhandla fetischer med potentiell partner?
  • Anonym (Två)
    Domesticgoddess skrev 2017-02-22 19:18:21 följande:

    Ni som, i likhet med mig, gillar mer än vaniljsex - när presenterar ni era fetischer för en presumtiv ny partner?

    Jag känner mig som en tonåring med kommunikationsproblem men.. Sex är ofantligt viktigt för mig och medan jag självfallet är villig att anpassa mig och anpassas så kan jag inte se någon lycklig framtid i en relation där man är helt sexuellt inkompatibla.

    Utöver ett längre samboförhållande (där det framgick långt innan första träffen att vi hade likartade intressen) har mina relationer i vuxen ålder kommit ur pubträffar och liknande med likasinnade. Nu har jag emellertid lärt känna en man genom gemensamma vänner, varit på två dejter och är enormt dragen till honom på alla plan. Kommunikation är självfallet a och o i alla relationer men...när tusan börjar man kommunicera? Jag känner ingen som helst skam inför mina preferenser men känner att det likväl är aningens gränsöverskridande att vid en tredje träff/första gången man haft sex ge sig in på en beskrivning av sina kinks. Känns förmätet på något sätt.

    Hur har ni med erfarenhet gjort? Och hur/ när / på vad sätt skulle ni som lever i förhållande där ni inte är sexuellt kompatibla önskat att ni stämt av med er partner kring era respektive behov och preferenser?


    Det beror ju såklart vilka böjelser man har.
    Många sjuka fetischer som kopplar sex med förnedring och våld (bdsm, dominas, etc) bör man inte berätta för en partner.
    Det är inte sunt att leva ut sjuka böjelser utan de bör bearbetas med en psykolog om man inte själv kan lösa det.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Två) skrev 2017-02-22 19:44:33 följande:

    Det beror ju såklart vilka böjelser man har.

    Många sjuka fetischer som kopplar sex med förnedring och våld (bdsm, dominas, etc) bör man inte berätta för en partner.

    Det är inte sunt att leva ut sjuka böjelser utan de bör bearbetas med en psykolog om man inte själv kan lösa det.


    Är båda med på det och gillar det så varför inte?

    Gud va jag gillar mina kinks, mitt sexliv är mycket rikare tack vare dem.

    Ts, man bör ju ganska tidigt komma in på det. Så slipper man kära ner sig fullständigt i nån som man inte passar ihop med rent sexuellt.

    Om jag vore dig skulle jag sippra ut lite detaljer och se reaktionen, om det är positivt eller negativt. Blir det positivt kan du väl spinna vidare lite till.

    Som tjej kan du lätt släppa lite sådana detaljer på tredje dejten, men du behöver ju inte berätta allt... Som kille bör man nog vänta tills tjejen öppnar upp för att diskutera sex.
  • Anonym (uäh)

    Berätta så tidigt som möjligt så att jag kan springa åt andra hållet, om det är mig du dejtar.

  • Eena
    Anonym (Två) skrev 2017-02-22 19:44:33 följande:

    Det beror ju såklart vilka böjelser man har.

    Många sjuka fetischer som kopplar sex med förnedring och våld (bdsm, dominas, etc) bör man inte berätta för en partner.

    Det är inte sunt att leva ut sjuka böjelser utan de bör bearbetas med en psykolog om man inte själv kan lösa det.


    Haha hahaha! Jag hoppas verkligen att detta var ett skämt!

    Till ts: jag brukar ta upp det rätt tidigt, känns bara som att det blir konstigare om det kommer när man redan legat med varandra massor av gånger. Men brukar lägga fram det lite försiktigt som att "jag gillar lite hårdare tag" och sen ta det därifrån
  • Nizon

    Samma svar som Eena skrev.


    Tror att det är viktigt att man vågar vara sig själv när man söker en partner. Men ibland har det väl hänt att man får kompromissa lite, för har hänt att kvinnan man träffar besitter andra saker som väger upp mot visa sexuella saker haha. 

  • Anonym (Två)
    Eena skrev 2017-02-22 20:04:37 följande:
    Haha hahaha! Jag hoppas verkligen att detta var ett skämt!

    Till ts: jag brukar ta upp det rätt tidigt, känns bara som att det blir konstigare om det kommer när man redan legat med varandra massor av gånger. Men brukar lägga fram det lite försiktigt som att "jag gillar lite hårdare tag" och sen ta det därifrån
    Skulle det vara ett skämt att sex inte hör ihop med våld och förnedring?
    Har man sådana böjelser så är det solklart att personen har problem.

  • Tecum

    Det beror på motparten också, hur "på" han verkar vara när det gäller sex och samtal kring sex. Så i ditt ställe skulle jag nog ha sex några gånger först och känna av läget och sen börja luska efter hans preferenser. Om inte han tar upp ämnet själv förstås, då gäller det at hänga på. 

  • Domesticgoddess

    Tack anonym (kille) och Eena för konstruktiva svar! Ska försöka göra som ni säger och lite snyggt antyda utan att överhopa honom med information mellan varmrätt och dessert :) Det är inte helt uppenbart, att sådär lite apropå nämna att jag älskar wet och hoppas han är i vart fall lite binyfiken tex kan lätt bli märkligt, samtidigt blir det sannolikt väldigt mycket märkligare om jag drar upp det när vi redan börjat sexa tillsammans :/ Plus då att jag självfallet inte vill falla för hårt innan jag fått klarhet i om vi matchar varandra någorlunda. Bläh!

  • Eena
    Domesticgoddess skrev 2017-02-22 20:21:39 följande:

    Tack anonym (kille) och Eena för konstruktiva svar! Ska försöka göra som ni säger och lite snyggt antyda utan att överhopa honom med information mellan varmrätt och dessert :) Det är inte helt uppenbart, att sådär lite apropå nämna att jag älskar wet och hoppas han är i vart fall lite binyfiken tex kan lätt bli märkligt, samtidigt blir det sannolikt väldigt mycket märkligare om jag drar upp det när vi redan börjat sexa tillsammans :/ Plus då att jag självfallet inte vill falla för hårt innan jag fått klarhet i om vi matchar varandra någorlunda. Bläh!


    Jag själv pratar allra bäst om sånt precis efter att man haft sex. När man är nära varandra och avslappnade. Och efter ett eller två tillfällen blir det inte som kritik eftersom man bara precis börjat lära känna varandra sexuellt. Sen som Nizon skriver så får man väl också fundera lite på vad man kan kompromissa med och vad som känns avgörande för att man ska vilja fortsätta en relation.
Svar på tråden När avhandla fetischer med potentiell partner?