• BLD

    Sexlust efter amning

    När på ett ungefär går amningshormonet ur kroppen? Eller när för dig gjorden den det? Jag fick noll sexlust vid amning, vilket jag förstått är helt normalt. Nu har jag slutat amma för 1 månad sen då barnet var 8 månader. Men jag har fortfarande ingen sexlust och känner mig ganska känslokall. Jag kan  fortfarande trycka ut liiiiiite vätska ur brösten men inte mycket eller vanlig bröstmjölk.

  • Svar på tråden Sexlust efter amning
  • mammalovis

    Det hänger inte ihop med om du fått igång en normal menscykel? Sedan påverkar ju faktorer som stress, tillräckligt med sömn, avlastning/jämlikhet med barnet  o hemmet o s v.

    Efter barn 1 och 2 har vi skaffat syskon efter drygt 1,5 år och då har det varit normal lust. Ammade första 1 år, andra 8-10 månader. Annan pappa till barn 2 och 3.

  • BLD
    mammalovis skrev 2017-02-22 20:48:09 följande:

    Det hänger inte ihop med om du fått igång en normal menscykel? Sedan påverkar ju faktorer som stress, tillräckligt med sömn, avlastning/jämlikhet med barnet  o hemmet o s v.

    Efter barn 1 och 2 har vi skaffat syskon efter drygt 1,5 år och då har det varit normal lust. Ammade första 1 år, andra 8-10 månader. Annan pappa till barn 2 och 3.


    Okej, så det handlar med om att få igång en normal menscykel och sociala faktorer, det verkar logiskt. Nej den är inte tillbaka.
  • Anonym (Granntanten)

    Granntanten fick enda barnet vid 38 års ålder. De var amningsfanatiska och hon sa:

    "... har inte hjärta att avbryta amningen".

    Ville absolut ha syskon till flickan men det blev ju inte av. Fullt upptagna med radhuset och dottern som ju ville bli ammad under 2-3 år!

  • fluu

    Det kan inte vara något annat då? Trötthet, deppighet, något som inte känns bra etc? Det är ju dessutom olika för alla, jag var lika kåt som alltid även när jag ammade.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Sexlust efter amning