Mandel skrev 2017-02-23 08:03:20 följande:
Elaka jag har som sport att träta med telefonförsäljare så jag svarar för att få utlopp för dagens uppbyggda aggressioner
Sist förklarade jag för killen att det dummaste man som telefonförsäljare kan fråga okända människor som man ringer till är hur de mår.
Jag förklarade att vi har diskuterat detta på jobbet och alla vara eniga om att den frågan vill man inte ha.
Då blev han sur och försökte hävda sig genom att påtala att han minsann alltid ställde den frågan och han var bästa säljaren på kontoret.
Ringer det något kreditinstitut brukar jag lugnt förklara att jag inte har några lån utan bara tillgångar och självklart kan jag låna ut mina pengar till dem, men eftersom jag är rädd om pengarna så tar jag en tämligen hög ränta för besväret.
Ibland brukar jag säga att det är trevligt att de ringer och vill köpa de varor vi säljer, men att vi inte säljer mindre kvantiteter än full lastbil med släp vilket blir 36 ton så jag behöver en leveransadress och inte en box-adress som jag kan uppge för chauffören som kör ut grejorna.
Tror dock att det var EON som jag tröttnade på och mailade dem att om de inte slutade ringa mig efter att ha ringt 1-2 gånger i månaden i ett halvår trots nej, så skulle jag anmäla dem för trakasserier.
Då slutade de helt plötsligt att ringa!!!
Jag gjorde något liknande till Telenor, där jag har varit kund sedan 1994 då det hette europolitan. De eller deras partner ringde mig säkert en gång i månaden för att erbjuda extra tjänster och att binda något abonnemang och få något på köpet. Sa flera gånger till att jag inte ville bli störd, men det var först när jag ringde till HK och lovade byta leverantör som de taggade ner. Nu har de inte ringt på ett år tror jag.