• Saabchicks

    Hjälp att räkna..

    Hej. Jag och min sambo försöker bli med barn igen. Jag har i regel alltid mens mellan dag 28-30 varje månad. Oftast har den kommit den 30e. När är min äl. Har testat med stickor men lyckas aldrig träffa in. Lagt ut mycket pengar på äl stickor så tänkte oM man kan räkna på annat sätt. Vet inte hur lång min lutealfas är heller. :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-23 00:31
    Min mens brukar vara ca 5 dagar. Och längden på min cykel är 30 dagar ungefär

  • Svar på tråden Hjälp att räkna..
  • anna7607

    Ladda hem en app så har du bättre koll. Jag har en som heter min kalender. Jag körde med stickor helt galet svårt att pricka rätt så jag köpte ett digitalt. Dyrt men mycket bättre. Vips så visa det äl

  • Annelie 76

    Jag tog tempen varje morgon och kollade på det viset. Visserligen ser man först efteråt att man redan haft äl men efter ett par månader ser man när äl kommer och diverse andra saker som lutealfas och hormonproblem. Det krävs dock en bra termometer, helst med två decimaler.

  • EpicNurse

    Ha sex varannan dag i två veckor fr.o.m. 1 v efter mensens första dag. Då kommer ni garanterat träffa ägglossningen. De flesta har ägglossning ca 14 dagar innan mensen kommer. Men det är ju inte på pricken samma för alla!

  • Milou3
    Saabchicks skrev 2017-02-23 00:28:19 följande:

    Hej. Jag och min sambo försöker bli med barn igen. Jag har i regel alltid mens mellan dag 28-30 varje månad. Oftast har den kommit den 30e. När är min äl. Har testat med stickor men lyckas aldrig träffa in. Lagt ut mycket pengar på äl stickor så tänkte oM man kan räkna på annat sätt. Vet inte hur lång min lutealfas är heller. :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-23 00:31

    Min mens brukar vara ca 5 dagar. Och längden på min cykel är 30 dagar ungefär


    Har själv mens i 5 dagar och cykel på 28-29, min äl kommer oftast runt dag 11-12, så ha sex varannan dag från dag 7 till 22 så har du gjort det du kan :)
Svar på tråden Hjälp att räkna..