• Anonym (Undrande)

    Ni som kan tänkas rösta SD...

    SD har onekligen gått framåt och till mångt och mycket pga sin invandringspolitik. Därför undrar jag hur mycket ni bryr er om andra sakfrågor. Är det ok att dom exvis gärna hänger med moderater och deras fanatiska vinsttänk? För mig är det naturligare att dom är ett arbetarparti och det är verkligen inte M. Är det ok att SD verkar ha väldigt lite fokus på miljöfrågor? Är det ok att dom höjer skatter? Är det ok att dom minskar kostnader inom nåt annat område än just invandring? Är det ok att folk i partitoppen gör bort sig? Tänker på Eneroth i detta fall.

    Jag kan själv tänka mig att rösta på dom men jag funderar till vilket pris och vill höra hur ni andra resonerar.

    Obs! Ni som ändå aldrig kan tänka er rösta på dom... Era tankar får ta utrymme i nån annan tråd.

  • Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...
  • Farfallos

    Är det OK att SD har en större andel dömda förbrytare i sin riksdagsgrupp än vad andelen kriminella är bland invandrare?

  • Anonym (Yes!)

    Jag har röstat på SD de två senaste valen och kommer rösta på dem igen 2018.
    Jag är även medlem i partiet.

    Jag uppskattar det mesta i partiprogrammet.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Yes!) skrev 2017-02-23 07:33:30 följande:

    Jag har röstat på SD de två senaste valen och kommer rösta på dem igen 2018.

    Jag är även medlem i partiet.

    Jag uppskattar det mesta i partiprogrammet.


    Vilka delar är det du inte uppskattar? Själv är jag inte positiv till obegränsade vinster i välfärden och skulle personligen vilja se fler raka besked på fler områden än bara invandringen.
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-02-23 07:39:05 följande:
    Vilka delar är det du inte uppskattar? Själv är jag inte positiv till obegränsade vinster i välfärden och skulle personligen vilja se fler raka besked på fler områden än bara invandringen.
    Återkommer i eftermiddag, nu ska jag åka till jobbet.
  • John22

    Röstar på SD och tycker de måste ta mycket hårdare åtgärder mot nollor som Ekeroth och Söder. Rent generellt måste de rensa ordentligt i rankerna och få bort alla tvättäkta rasister och nazister.

    Att det finns idioter i partier är beklagligt, men så länge politiken är vettig kommer jag rösta på SD.

    Miljöfrågor intresserar mig inte nämnvärt eftersom jag tycker det finns mer brådskande frågor i samhället som behöver adresseras; på lång sikt måste man dock givetvis förbättra utsläpp och satsa på miljövänlig och effektiv energiproduktion, såsom den nya generations kärnkraft.

    Jag tycker även de satsar för lite på bistånd till UNHCR i sina budgetförslag.

  • Anonym (Undrande)
    Farfallos skrev 2017-02-23 07:24:32 följande:

    Är det OK att SD har en större andel dömda förbrytare i sin riksdagsgrupp än vad andelen kriminella är bland invandrare?


    Du kan tänka dig rösta på SD annars eller?
  • Anonym (Kanske, tyvärr)

    Trodde aldrig jag skulle komma hit men ja, jag börjar kunna tänka mig att rösta på sd. Vinster i välfärden är helt ok för mig. Om någon gör ett så bra jobb att folk är villiga att komma dit och betala pengar är det väl bra? Dessutom drar det in skatt till Sverige. Det börjar bli påtagligt nu, hur dåligt det fungerar i exempelvis vården. Förlossningsvården ska vi inte ens tala om, skrämmande. Vi har gjort en deal med samhället i och med våra höga skatter men nu kan inte samhället hålla sin del av avtalet, något kostar alldeles för mycket pengar. Pengar vi inte har. Jag är inte villig att dra ner ännu mer på skola och vård, vill inte att bebisar ska dö påväg till en förlossning som ligger orimligt långt bort och där ingen har tid för dem. Vill inte att gamla människor ska ligga ensamma och skitiga hela dagarna för att vi inte har råd att låta dem får bra vård. Är trött på att mina barn inte får rätt hjälp i skolan för att alla resurser går till nyanlända. Är vansinnigt trött på att mina barn blir nerslagna av dessa nyanlända och att det inte går att göra ett skit åt det eftersom föräldrarna inte förstår vad man säger och alla ska inkluderas så skolan kan inte heller göra något. Det blir fler och fler områden dit polis och sjukvårdspersonal inte kan åka pga att de blir misshandlade om de åker dit.

    Sen blöder mitt hjärta för flyktingarna. Det finns massor av bra saker med invandringen också. Självklart finns det även andra viktiga frågor, men jag tycker inte något parti känns klockrent när det gäller andra frågor heller. Just nu, för mig, känns det som att Sverige befinner sig i en kris vi måste försöka lösa innan vi lägger pengar på resten av världen.

  • Anonym (Jaså)
    Farfallos skrev 2017-02-23 07:24:32 följande:

    Är det OK att SD har en större andel dömda förbrytare i sin riksdagsgrupp än vad andelen kriminella är bland invandrare?


    Är de Sverigedemokratiska riksdagsmännen dömda för våldtäkter, rån och mord? Det är där man hittar invandrarnas främsta överrepresentation.

    Själv kan jag absolut tänka mig SD i nästa val. Det händer ändå inget i miljöfrågorna och sossarna är lika ovilliga att stoppa vinster som moderaterna. Bägge blocken har dessutom gett SD rätt i invandringsfrågorna; synd att det var för sent med skadan skedd bara. Nej, aldrig mer något av de gamla hycklar-partierna.
  • Anonym (,,,,)

    Är dåligt insatt i politiken då jag egentligen är rätt ointresserad. Men som det utvecklat sig sista tiden så funderar jag nu på att rösta på SD.

    De har fått oförtjänt mycket kritik att de är invandringshatare men är det så fel att tänka på sitt eget folk i första hand?

    Att våra gamla tex ska få det bra är en stor viktig fråga för mig. Att vi tar in överfullt med flyktingar som faktiskt praktiskt taget snor många lägenheter så våra ungdomar har svårt att få egna bostäder och därmed får vänta med att stå på egna ben. Inte ok!

    Sen är det jäkligt synd om många som flyr.. Men ännu mer synd om de som inte kommer så långt utan måste vara kvar i missären. SD vill hellre hjälpa många fler på plats vilket är en bra väg att gå. De är inte främlingsfientliga. De tänker sunt och för det egna folkets bästa.

  • Farfallos
    Anonym (Undrande) skrev 2017-02-23 07:51:54 följande:
    Du kan tänka dig rösta på SD annars eller?
    Eftersom du frågar, så: Nej

    ...men jag önskade inte diskutera det, utan bara respektfullt nyttja min yttrandefrihet och göra ett tillägg till din inledande lista av tänkbara svagheter med SD.
Svar på tråden Ni som kan tänkas rösta SD...