• masens690

    Hpv och lätt cellförändring

    Hej

    Jag har hpv 16 och lätt cellförändring, gjorde första kolposkopin för ett år sedan i Februari 2016 och den andra för 2 månader sedan , läget oförändrat, jag är glad att det inte har blivit värre.

    Jag är 47 år och jag blev verkligen ledsen när jag fick svaret för 1 år sedan , jag har aldtig haft någon könssjukdom i mitt liv , finns det fler äldre här eller yngre som har haft eller har det som jag och har era cellförändringar blivit bättre eller har det läkt ut?

    Hur blir det med sexet, har träffat en underbar kille som jag verkligen älskar och vill leva med , vi har bara haft skyddat sex, både oralt och vaginalt, känner mig som en smittohärd, hoppas verkligen att någon svarar.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Hpv och lätt cellförändring
  • Anonym (X)

    Jag har också Hpv och har aldrig haft någon könssjukdom. Har haft cellförändringar som gick från lindriga till svåra, men sedan läkte de ut själv.

  • Anonym (X)

    Jag är 44 och de läkte ut för ca tre år sedan. Man kan få cellförändringar utan att ha Hpv också och Hpv är ingen könssjukdom.

  • masens690

    Hade du hpv länge innan det läkte ut?

    Det låter som en könssjukdom tycker jag men skönt att det inte är det:)

  • Anonym (X)

    Jag har ingen aning om hur länge jag haft Hpv, jag hade haft lätta cellförändringar i flera år innan jag blev testad. Hvp-virus finns i ca 100 varianter och det är vanligt hos de flesta som haft sex.

  • Anonym (X)

    Om du känner dig orolig tycker jag att du ska kontakta gyn eller kvinnokliniken! Men som sagt, det är vanligt

  • masens690

    Undrar hur ni gjort med sex? jag har använt skydd med min nya pojkvän, vi har bara haft sex 2 ggr , en gång oralt , jag på honom med kondom på , tror ni risken är stor att han har blivit smittad?

    Ska ringa och prata med gyn.

    Tack för era svar ?

  • Eena

    Jag har samma och vad jag förstått smittar det inte. Har inte påverkat mitt sexliv vid huvud taget.

  • Anonym (X)

    Hpv-virus smittar via sex. Punkt slut. De flesta som har haft sex har någon form av Hpv-virus. Punkt slut. Sexlivet påverkas inte! Punkt slut.

  • Anonym (X)
    Eena skrev 2017-02-23 21:16:01 följande:

    Jag har samma och vad jag förstått smittar det inte. Har inte påverkat mitt sexliv vid huvud taget.


    Antingen skämtar du eller så förstår du inte hur det smittar!
Svar på tråden Hpv och lätt cellförändring