• Äldre 23 Feb 14:50
    2743 visningar
    8 svar
    8
    2743

    Clearblue - plus eller inte?

    Hej!

    Jag gjorde igår ett Clearblue-graviditetstest som bara gör mig ännu mer förvirrad än innan. Tycker mig ana ett plus men samtidigt är det ju väldigt svagt, och jag har läst mycket om spökstreck. Färgen tycker jag är svår att tyda eftersom det är så svagt.

    Min menscykel är ganska oregelbunden, kan variera mellan 30-40 dagar, så därför är det svårt att veta när den ska komma. Men jag är på dag 39 idag i alla fall. Har inga känningar av varken mens eller några graviditetstecken tycker jag. Möjligtvis ett svagt illamående ibland på kvällarna och lite bubblig mage, men inga ömma bröst eller så som jag bukar ha innan mens.

    Vad tror ni? Är det ett riktigt plus eller spök? Ska givetvis testa igen, kanske imorgon, men man blir ju så nyfiken!

  • Svar på tråden Clearblue - plus eller inte?
  • Äldre 23 Feb 14:56
    #1

    Ett solklart plus!!!! Stort grattis!!! Tycker det är ganska tydligt och ljusblått, du är utan tvekan gravid och du skulle få "gravid" på digitalt.

    De Spökstreck som cb ger är mkt mkt svagare och färglösare. Du behöver inte oroa dig att det inte är ett äkta plus, du är solklart gravid! Grattis!!


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Äldre 23 Feb 15:28
    #2
    Skrutt 83 skrev 2017-02-23 14:56:48 följande:

    Ett solklart plus!!!! Stort grattis!!! Tycker det är ganska tydligt och ljusblått, du är utan tvekan gravid och du skulle få "gravid" på digitalt.

    De Spökstreck som cb ger är mkt mkt svagare och färglösare. Du behöver inte oroa dig att det inte är ett äkta plus, du är solklart gravid! Grattis!!


    Åh, är det så säkert? Tack antar jag, vågar knappt tro det :) Jag ska köpa ett digitalt och testa imorgon bitti. Känns så konstigt att jag inte har några direkta graviditetstecken dock, men det kan väl vara väldigt olika om man har det eller ej? Kanske är för tidigt för det? Det här är första gången för mig så då vet man ju inte hur kroppen reagerar.
  • Äldre 23 Feb 19:09
    #3

    Tycker det ser positivt ut! De flesta får inga symtom förrän typ v 6!

  • Äldre 23 Feb 20:14
    #4
    EpicNurse skrev 2017-02-23 19:09:01 följande:

    Tycker det ser positivt ut! De flesta får inga symtom förrän typ v 6!


    Hoppas det! Vågar inte riktigt bli glad än dock, ska testa igen. Känns bra att veta att symptomen kanske kommer senare i så fall :) Har haft en del flytningar idag, så där att jag gått på toa och kollat hela tiden om mensen kommit men det har den inte. Är det normalt att ha i tidig graviditet?
  • Äldre 23 Feb 20:31
    #5

    Absolut! Det är nog det vanligaste första symtomet :) hade själv också det båda gångerna :)

  • Äldre 24 Feb 11:07
    #6

    Jag tog ett digitalt test idag, och det stod klart och tydligt GRAVID 1-2 :) Ni hade rätt! Är så glad och överväldigad! Nu undrar jag dock hur man räknar det här med veckor, om det står 1-2 på Clearblue är det typ 4-5 i "verkligheten" då?

  • Äldre 24 Feb 11:13
    #7
    LillaSofi skrev 2017-02-23 14:50:46 följande:

    Hej!

    Jag gjorde igår ett Clearblue-graviditetstest som bara gör mig ännu mer förvirrad än innan. Tycker mig ana ett plus men samtidigt är det ju väldigt svagt, och jag har läst mycket om spökstreck. Färgen tycker jag är svår att tyda eftersom det är så svagt.

    Min menscykel är ganska oregelbunden, kan variera mellan 30-40 dagar, så därför är det svårt att veta när den ska komma. Men jag är på dag 39 idag i alla fall. Har inga känningar av varken mens eller några graviditetstecken tycker jag. Möjligtvis ett svagt illamående ibland på kvällarna och lite bubblig mage, men inga ömma bröst eller så som jag bukar ha innan mens.

    Vad tror ni? Är det ett riktigt plus eller spök? Ska givetvis testa igen, kanske imorgon, men man blir ju så nyfiken!


    Grattis! Definitivt gravid.
  • Äldre 24 Feb 21:59
    #8
    LillaSofi skrev 2017-02-24 11:07:11 följande:

    Jag tog ett digitalt test idag, och det stod klart och tydligt GRAVID 1-2 :) Ni hade rätt! Är så glad och överväldigad! Nu undrar jag dock hur man räknar det här med veckor, om det står 1-2 på Clearblue är det typ 4-5 i "verkligheten" då?


    Nej, 1-2 är hur långt det är sedan ägglossning. Så 3-4 v gravid.
Svar på tråden Clearblue - plus eller inte?