• bushdid911

    Stenkorkad. Varför?

    Jag är riktigt korkad. Jag har hög iq (uppmätt på riktigt test). Men jag är fortfarande stenkorkad. Hur kan jag bli lite mindre korkad?
    Jag kan ta upp flera exempel på hur min hjärna funkar:
    *kan sitta 4 h med 2 sidor biologi en vanlig dag och då kan jag senare ungefär 1/3 av vad man borde kunna. och då använder jag rätt studieteknik också. 
    *kan inte fatta vanlig fysik. har faktiskt inte fattat någonting av fysiken. sedan jag började. även fast jag sätter mig 4 timmar med en sida har jag bara fattat 1/3 av sidan.  

    Vad kan felet vara? Jag måste få reda på detta fel. är det kanske zombies som sakta borrar hål i min hjärna seriöst?


     

  • Svar på tråden Stenkorkad. Varför?
  • bestofthebest

    Det låter sannolikt. Ta en treo så kanske det blir bättre.

  • Carambolan

    Otillräckliga grundkunskaper kanske? Hög IQ räcker inte särskilt långt om du inte kan och förstår de bakomliggande principerna till det du nu försöker plugga.

  • bestofthebest

    Stress gör många korkade också. Samhället som det ser ut idag är stressgenererande och det på sikt skapar demensliknande symptom.

    Men inte är det så många som lägger ihop två och två här. Framtiden minns jag inte hur den ser ut. Men ibland vet jag vad som hänt en gång, om det ens har hänt. Typ så.

Svar på tråden Stenkorkad. Varför?