• Strumparöd

    6+ bim

    Hej!

    Undrar om de finns någon med råd eller egna erfarenheter?

    Idag är de 6 dagar sedan jag skulle haft min mens. Jag har i två veckor mått mycket illa vid samma tidpunkt varje dag, molande värk i magen och ibland stickningar eller "sträckningar" i nedre delen utav magen, kissenödig och extremt trött utan direkt ansträngning. 1+ och 2+ dagen hade jag bruna flytningar, väldigt lite. Men inget mer kom. Mensen lyser med son frånvaro.

    Testat neg, 4+ och 6+

    Kan jag va gravid? Eller är jag skengravid tro..

  • Svar på tråden 6+ bim
  • EpicNurse

    Troligtvis så har din ägglossning uteblivit eller skett mycket senare än vanligt. Det finns inte så många andra förklaringar :)

    Du får helt enkelt avvakta och se vad som händer! Och fortsätt ha sex eftersom ägglossningen kan komma när som helst i så fall!

  • Strumparöd

    Det trodde jag med, men till saken hör att jag tar ägglossningstest. De visade att jag hade ägglossning 2 feb...

    Vet inte vad min kropp håller på med :(

  • EpicNurse

    Okej! Tyvärr garanterar inte positivt äl-test att något ägg faktiskt släpper, även om det är sannolikt! Det måste ju nästan varit så... annars hade du ju fått mens eller pos gravtest... :/

  • EpicNurse
    Längtanefterdig skrev 2017-02-23 21:47:30 följande:

    Fast det finns även de som plussar senare än bim+6 


    Nästan alltid så har dom ju haft senare ägglossning än vad de räknar med. :)
  • Strumparöd

    Jag har också hört om de som plussar efter 6+.. men man känner sig rätt dum när man redan tatt två gravtest... :(

  • Strumparöd
    EpicNurse skrev 2017-02-23 21:39:22 följande:

    Okej! Tyvärr garanterar inte positivt äl-test att något ägg faktiskt släpper, även om det är sannolikt! Det måste ju nästan varit så... annars hade du ju fått mens eller pos gravtest... :/


    Jaha, det visste jag faktiskt inte :) Tusen tack för svaret :) Antagligen bara att vänta och se om tant röd kommer...
Svar på tråden 6+ bim