• luxuryinspo

    Sambo låter mig inte vara hemma

    Behöver era åsikter gällande detta då jag aldrig upplevt något liknade förut! Min sambo vill knappt att jag ska vara hemma, han föredrar egentid (har sagt att jag kan sitta tyst i sovrummet med stängd dörr men det är inte tillräckligt ensamt för honom). Nu har vi båda varit sjuka i två dagar och när jag berättade att jag tänkte sjuka mig från jobbet inatt så blev han VÄLDIGT arg och upprörd då han tydligen sett fram emot att jag skulle vara borta. Så nu känns det som jag måste tvinga mig gå hemifrån sjuk och jobba hela natten för att han inte ska vara arg på mig..? Mår så otroligt dåligt över att inte känna mig hemma i mitt eget hem längre, funderar på att sova hos en vän inatt då jag helt enkelt är för sjuk för att jobba men så ska det väl ändå inte behöva vara.. vad hade ni gjort om ni var jag? Vi är 25år och har bott ihop i 2år

  • Svar på tråden Sambo låter mig inte vara hemma
  • Anonym (a)

    Har han en diagnos? Min son med asperger skulle kunna vräka ur sig något sådant då det är viktigt att ha eget space. Det är ju dock mitt barn, inte min sambo. 

    Ok att kan man gå varann på nerverna  ibland men det där är inte schysst. Är du sjuk så är du, då får han ge sig ut om han ha så stora behov, eller kanske ni inte ska bo ihop om han är sån ofta. Tänk dig hur det blir om an har bar inhop med en sån person, ska barnen tvingas iväg hemifrån också då, för att ena föräldern bara måste få vara ensamma hemma? 

  • Anonym (a)

    oj ursäkta tangentfelen: Om man har barn ihop, skulle det stå 

  • Birgitta02

    Ni ska överhuvudtaget inte bo ihop. En människa som är så egotrippad som din sambo ska inte ha en nära relation med en annan människa. Han trampar ju på dig!

  • Intressant1219

    Känner igen situationen, han kanske känner sig kvävd och instängd då han aldrig får vara ifred, och det börjar bli krävande så därför har han planerat att koppla av och samla energi när du ändå planerat att vara borta. Därför blir det problem då hans planer förstörs, ni borde snacka om det tillsammans!

  • Annelie 76

    Det är väl ditt hem också? Och sjuk kan man inte rå för. Stanna hemma och krya på dig, han får "suck it up" och åka hemifrån om han tycker det är så jobbigt. När du mår bättre tycker jag att du ska börja leta egen lägenhet så ni åtminstone kan bli särbos, då slipper han dig när du är sjuk och du slipper hans gnäll.

  • Farfallos

    Detta är väldigt enkelt. Ni har ett hem ihop och det hemmet har ni lika stor rätt till båda två. Det vill säga att ingen av er kan tvinga den andre att lämna hemmet även om man någon gång blir jävligt trött på sambon. Och detta gäller även om lägenheten är skriven på den ena eller andra av er två. Ni är sambos, och så länge ni är ett par så har ni samma rätt att vara i lägenheten. Vill man vara ensam så går man hemifrån eller njuter av de stunder sambon är borta. Om lägenheten är skriven på honom och han anser sig ha rätt att slänga ut dig för 12 timmar, så är det det samma som att göra slut. Står ni båda på kontraktet så är han helt enkelt så jävla korkad att du borde lämna honom omedelbart.

  • John22

    Låter snarare som att han har nått fuffens för sig som han endast vill göra när ingen är hemma.

  • Farfallos
    John22 skrev 2017-02-24 14:33:23 följande:
    Låter snarare som att han har nått fuffens för sig som han endast vill göra när ingen är hemma.
    Du är medveten om att den kommentaren är:
    - 100% OT.
    - En ren gissning från din sida då det inte finns något som belyser hans motiv.

    ....så vad i hela friden får dig att skriva?
Svar på tråden Sambo låter mig inte vara hemma