• Januaribarn11

    Vad är det för fel på mig?

    Som rubriken lyder... Jag förstår verkligen inte. Jag är 22år gammal och har en son som är 9 månader. Jag och min man vill gärna ha ett barn till och har varit i barnkammaren sen jag fick tillbaka min mens 2 månader efter förlossning. Förra månaden fick jag mitt fjärde missfall på rad. Jag äter järn tabletter, d vitamin, folysra och har nu börjat med magnesium på daglig basis. Ska till kvinnokliniken på tisdag nästa vecka, äntligen.

    Varför får jag upprepade missfall såhär? Har vi sex vid ägglossning så blir jag alltid gravid, men lyckas inte behålla. Jag blir så rädd att det är något fel mig, jag är ju bara 22 det borde gå tycker man. Är fullt frisk och har ju värt barn innan, en felfri fantastisk graviditet och förlossning.

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • Jsv17

    Jag är ju inte medicinskt kunnig men kanske behöver din kropp vila? Även om både graviditet och förlossning gick så bra är ju en graviditet en enorm påfrestning på kroppen. Kanske det är för att du är ung och frisk som du trots allt blir gravid men kroppen orkar inte bära graviditeten, och nu med dessa upprepade missfall får den ju ingen paus. Förstår att du kanske ville ha väldigt tätt mellan barnen, och det skulle kännas jobbigt att ta en paus men jag tror om du gav din kropp ett par månader så skulle den orka en hel graviditet och du verkar ju ha väldigt lätt att bli gravid och det är ju positivt.

  • Januaribarn11
    Jsv17 skrev 2017-02-24 18:43:37 följande:

    Jag är ju inte medicinskt kunnig men kanske behöver din kropp vila? Även om både graviditet och förlossning gick så bra är ju en graviditet en enorm påfrestning på kroppen. Kanske det är för att du är ung och frisk som du trots allt blir gravid men kroppen orkar inte bära graviditeten, och nu med dessa upprepade missfall får den ju ingen paus. Förstår att du kanske ville ha väldigt tätt mellan barnen, och det skulle kännas jobbigt att ta en paus men jag tror om du gav din kropp ett par månader så skulle den orka en hel graviditet och du verkar ju ha väldigt lätt att bli gravid och det är ju positivt.


    Tack din fina kommentar. Visst kan det vara så att min kropp behöver en paus. Jag kanske borde ta det lugnt istället för att pressa mig själv och må dåligt.
  • Anonym (Jenny)

    Du borde ta det lugnt ovh låta kropen läka. Dock bra att träffa en läkare som tittar till dig. Alltid skönt. Om inte annat finns tabletter som får ägget att fösta lättare. Kanske är din livmoder inte redo än. Du är ung och du har barn så att din kropp kan säkert bli gravid. Lycka till.

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?