• Anonym (Tjej)

    Bruna flytningar/mens en vecka efter ägglossning, 6 dagar innan mens

    Skapar en tråd nu då alla andra som finns gällande detta handlar om att man försöker bli gravid, det gör inte jag.

    Min förra mens var 5 dagar sen. Nu har jag fått bruna flytningar/mens (ganska mycket så vill inte klassa det egentligen som flytning då de klassiska vita flytningar är så mycket mindre) 6 dagar innan jag brukar ha i en normal menscykel. Någon som varit med om detta? Att menscykeln är försenad för att sedan bli förtidig? Har haft regelbunden menscykel förut.

  • Svar på tråden Bruna flytningar/mens en vecka efter ägglossning, 6 dagar innan mens
  • Anonym (normalt)

    Ja! Min mens kommer regelbundet men min menscykel kan variera mycket! Mellan 28-40 dagar! och ibland blir det så som du skriver... att jag har haft en mens som varit 8 dagar sen enligt min mensapp på mobilen och sedan är den 4 dagar tidig vid nästa cykel? det är skumt men antar att det beror på att äggen inte släpps lite när som helst.... 


    Om du inte har preventivmedel med hormoner tror jag det är fullt normalt! Antar att du inte har det?

  • Anonym (Tjej)

    Jaha! Min menscykel är oftast 26 dagar, förut kom mensen på dag 31 och denna månad 20. Blir lite orolig.

  • Anonym (normalt)

    Jag tror inte du behöver vara orolig! Eller har du haft oskyddat sex? Är du orolig för att vara gravid eller att det är något annat?

Svar på tråden Bruna flytningar/mens en vecka efter ägglossning, 6 dagar innan mens