• Pojkmamma2

    gaaah hemknappen gav upp vid skärmbytet, iPhone 5s

    Var o bytte skärm igår för 900 spänn, o idag så ha hemknappen bara jävlats! Den trycker fram Siri hela hävla tiden p funkar 1 gång av5 när ja ska slå på mobilen el liknande... nån fler sim vart med om detta?? Vad gör man? Går till verkstan å gnäller?! Har funkar problemfritt förut innan skärmbytet ??

  • Svar på tråden gaaah hemknappen gav upp vid skärmbytet, iPhone 5s
  • flygrl

    Jag hade gått tillbaka och klagat. Måste ju fan bero på skärmbytet. :/

    Men du vet om att du kan fixa en virtuell hemknapp genom Inställningar --> Allmänt --> Hjälpmedel --> Assistive touch.
    Slår du på Assistive touch får du en knapp på skärmen. Tryck på den så ser du hemknappen i nederkant på "fönstret" som öppnas.

    Trycker du ist på "Enhet" i fönstret så har du "Lås skärm" dvs. strömknappen uppe till vänster i fönstret. Jävligt bra om fysiska knapparna börjar krångla. ;)

  • Pojkmamma2

    Typ en timme efter jag skrev denna tråd så gav totchen upp!! :'( idag o imorn är de stängt så ha fått låna sonens gamla 4a :(

  • Bullimor

    Har varit med om samma, de hade skruvat åt skruvarna för hårt.

  • Pojkmamma2

    Dom vägrar laga då som påstår det inte beror på bytet, uran ja får betala fullt pris yttligare en gång vilket ja inte har råd eller lust med på en iPhone 5s... så ha fått låna sonens gamla avlagda iPhone 4s.. bättre ön inget sålånge till man ha råd å köpa en nyare på blocket framöver. Suger bara såå hårt att man lagt ut 900 på nått som slutade funka efter bara ett tag :'(

  • Pojkmamma2

    Kan man anmäla nånstans? Känns dom jag blivit lurad ju :( 900kr är mkt pengar för en skärm som går sönder efter två dar.. nästan som va en beg kostar

Svar på tråden gaaah hemknappen gav upp vid skärmbytet, iPhone 5s