• Anonym (Frågetecken)

    Är det inte samma sak?

    Detta är egentligen inte på något sätt okej kanske!

    Min man var på fest med jobbet och han och en annan karl från jobbet umgicks en hel kväll tillsammans med två tjejer från jobbet. En av tjejerna pratar med min man på messenger, bjudit in honom på fest (hon är 10 år yngre än honom) osv. Han skullle gärna åka om jag inte jobbat då festen var osv. Jag bryr mig inte speciellt mycket. Vet att han aldrig skulle göra nått (hoppas jag iallafall). Skulle jag prata med en man på messenger skulle min man gå i taket, men är det inte samma sak?

    Om han får, varför får inte jag?

  • Svar på tråden Är det inte samma sak?
  • Anonym (M)

    Det får du ju fråga honom. Personligen skulle jag inte gå med på att det var olika villkor för mig och min sambo i vad som är okej att göra.

  • Anonym (a)

    svar: jo det är samma sak

    Ett mer uttömmande svar är att ni givetvis måste ha pratat igenom såna saker så att ni vet vad som gäller, så inget inträffar som ni inte ville

  • Anonym (Frågetecken)

    Vi har pratat om det men han anser att om jag skulle prata med en annan man så är det att "flirta" och otrohet osv. Men när han gör det är det bara oskyldigt för att han jobbar ju ändå med tjejen...

  • Anonym (a)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2017-02-24 19:45:06 följande:

    Vi har pratat om det men han anser att om jag skulle prata med en annan man så är det att "flirta" och otrohet osv. Men när han gör det är det bara oskyldigt för att han jobbar ju ändå med tjejen...


    så han är mer svartsjuk än du?
  • Anonym (M)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2017-02-24 19:45:06 följande:

    Vi har pratat om det men han anser att om jag skulle prata med en annan man så är det att "flirta" och otrohet osv. Men när han gör det är det bara oskyldigt för att han jobbar ju ändå med tjejen...


    Som sagt, du väljer vad du går med på. Känns det inte bra att det är olika villkor för er (jag skulle inte tycka det) så får du säga det. Antingen får han gå efter samma regler som han sätter för dig eller så får du göra samma saker han gör. Annars får ni gå isär.
  • legomum

    Från mitt håll ser det ut som han flirtar, om det är seriös flirt eller inte vet jag inte.

    Skulle det vara min karl jag skulle helt klart fråga honom vad som händer och berätta vad jag känner i frågan.

  • Anonym (Jo)

    Jo det är samma sak. Säg det till honom. Att du kan ju också skaffa en 10 år yngre manlig "kompis" du kan snacka med och gå på fest med.

  • Anonym (lambo)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2017-02-24 19:45:06 följande:

    Vi har pratat om det men han anser att om jag skulle prata med en annan man så är det att "flirta" och otrohet osv. Men när han gör det är det bara oskyldigt för att han jobbar ju ändå med tjejen...


    Jag tror att du egentligen redan vet svaret ts, inte behöver du höra det från oss, självklart låter det helt tokigt att ni ska ha olika villkor.

    Om han inte är ok med att du gör en sak ska han självklart inte göra samma sak.

    Jag hade inte velat vara i ett sådant förhållande där en ska ha vissa rättigheter och friheter, jag hade intre ställt ultimatum om vad han fick göra men jag hade talat om fölr honom att även jag har ett val och att jag vill inte vara i ett sådant förhållande och det är mitt val att lämna om han väljer att fortsätta med det han gör, dvs han har samma rätt att glra sitt val om vad han tycker är viktigast i ett förhållande.
Svar på tråden Är det inte samma sak?