• Anonym (Kaffedraken)

    Cellförändringar, igen. Trots en konisering

    För kanske fem år sedan gjorde jag en konisering. HPV grad 3. De tog bort cellförändringarna. Det var nån kontroll kort efter och det var ingen fara. Jag har nog frågat två ggr om jag inte ska ta ett cellprov snart och att jag gjort konisering. De har sagt; du blir kallad var tredje år. Men nu fick jag göra ett. Nu när jag fick svar på cellprovet så hade jag cellförändringar igen. Borde jag vara rädd? Erfarenheter?? Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Cellförändringar, igen. Trots en konisering
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej har också gjort en konisering och ska på min nästa kontroll snart. Hoppas någon som vet svarar,

    Hoppas du blir bättre tjejen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade samma som du och gjorde en konisering. Fick gå på täta kontroller i fem år.. sedan en gång per år och nu var tredje tror jag det är.
    Fick också tillbaka förändringar efter typ två år i samband med en separation. Läkaren sade att kroppen kan påverkas av hur man mår psykiskt. Fick tid för op men de gick tillbaka så jag slapp. Inga förändringar sedan dess. :0)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Följer..) skrev 2017-02-25 01:07:47 följande:

    Hej har också gjort en konisering och ska på min nästa kontroll snart. Hoppas någon som vet svarar,

    Hoppas du blir bättre tjejen.


    Tack känner inte av det iaf.
  • Anonym (Kaffedraken)
    zbaby skrev 2017-02-25 06:03:12 följande:

    Jag hade samma som du och gjorde en konisering. Fick gå på täta kontroller i fem år.. sedan en gång per år och nu var tredje tror jag det är.

    Fick också tillbaka förändringar efter typ två år i samband med en separation. Läkaren sade att kroppen kan påverkas av hur man mår psykiskt. Fick tid för op men de gick tillbaka så jag slapp. Inga förändringar sedan dess. :0)


    Okej, intressant. Jag hade en svår depression, kanske är det som spökar. Eller är det mediciner :( Jag har fått gå typ vart tredje år bara trots steg 3. Och jag har frågat innan om jag inte ska kolla för jag hade steg 3... Och de bara; nej vi kallar dig. Vet du vad du har för hpv?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Följer..) skrev 2017-02-25 01:07:47 följande:

    Hej har också gjort en konisering och ska på min nästa kontroll snart. Hoppas någon som vet svarar,

    Hoppas du blir bättre tjejen.


    Hoppas det är ingen fara för dig... !
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-25 07:12:46 följande:
    Okej, intressant. Jag hade en svår depression, kanske är det som spökar. Eller är det mediciner :( Jag har fått gå typ vart tredje år bara trots steg 3. Och jag har frågat innan om jag inte ska kolla för jag hade steg 3... Och de bara; nej vi kallar dig. Vet du vad du har för hpv?
    De visste inte ens om det kom från ngt hpv-virus.. det kunde inte bekräftas..
    men de brände bort och gjorde en konisering..
    tydligen påverkas man mycket sv psyket.. och de försvann ju som sagt så jag slapp en op till.
    Två barn senare så har de inte kommit tillbaka.
    Men udda att de inte följde upp mer. Min gyn var superduktig på det.. först varje mån, sedan var tredje osv..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gjort två konseringar en 2013 då brände de bort. (Grova cellförändringar som hade hunit blivit första stadiet till cancer) plus hpv virus.

    Andra gången 2016 med slynga.( måttliga cellförändringar med hpv virus)

    Har snart gått ett halvår efter operation och dags för undersökning. Hoppas att det får bli bra nu.

    Oftast är det dom som har nedsatt immunförsvar som åker på det.

    Jag får dropp varannan mån som heter remicade och det sätter ner immunförsvar.

Svar på tråden Cellförändringar, igen. Trots en konisering