• Äldre 25 Feb 00:49
    1308 visningar
    3 svar
    3
    1308

    förvirrad och behöver relationsråd!!

    Jag har träffat en kille via nätet som jag har videochattat med varje dag. Vi klickade direkt och kunde prata i flera timmar, hela dagarna. Det kändes som jag fick känslor för honom innan vi hade träffats. Allt kändes så rätt på något sätt, aldrig varit med om att det är så lätt att prata med någon och att vi hade så roliga samtal. Vi började tycka om varandra och skrev till varandra som om vi var ett par redan innan vi hade träffats.
    När vi väl bestämde oss för att träffas (vi bor inte i samma stad) så var väldigt spänd och förväntansfull på att få träffa honom. Men så fort jag ser honom i verkligheten kände jag en liten besvikelse? Han var mycket kraftigare än vad jag trodde och hade fula kläder. Vi hamnade även i en del diskussioner och vi insåg att vi har helt olika åsikter om saker och ting och ser på saker på helt olika sätt.
    Vi hade ändå jättemysigt tillsammans och vi hade bra sex. Men efter jag hade träffat honom kände jag en liten besvikelse och började tveka lite om jag verkligen vill ha förhållande med honom eller bara vill vara vän.
    Vi bestämde oss för att träffas igen och denna gång skulle jag försöka känna efter ordentligt. Det var precis som förra gången, vi hade jättemysigt tillsammans och massor av bra sex, men när vi gick ute på stan tillsammans kunde jag skämmas litegrann för jag ville inte folk ska se oss som ett par. Jag märkte tillexempel att han försökte pussa mig och sånt offentligt, vilket gjorde mig väldigt obekväm. 
    Men efter denna gång så kunde jag ändå känna en saknad av honom och det kändes som att mina känslor växte lite ändå. Började fundera på att jag kanske kan tänka mig ett förhållande med honom ändå. 

    Han är den snällaste killen jag träffat hittills och den första killen som faktiskt verkligen verkar bry sig och tycker om mig, samt att vi har väldigt kul ihop annars.
    Det finns ju en del smågrejer jag stör mig på, t.ex. att jag kanske inte tycker han är så attraktiv eftersom han var kraftigare än vad jag trodde, fula kläder och ful frisyr. Jag kan även tycka att han är pinsam när han är ute och festar, vilket han gör varje helg. Detta är också något jag tycker är mindre attraktivt då jag själv inte gillar alkohol. 

    Mina tankegångar ser ut så att jag tänker att jag måste sluta vara så ytlig och försöka acceptera våra olikheter, annars kommer jag alltid vara singel. Men samtidigt känns det inte rätt att jag ska tänka sådär om honom när han verkar tycka om mig så mycket. Jag tänker att jag kanske behöver mer tid att träffa honom och se ifall känslorna blir starkare eller om det blir så att jag inser jag bara vill vara vän, men isåfall blir det svårt att säga det till honom. 

    Jag kan tillägga att jag har aldrig haft förhållande förut. Jag vet inte hur det ska vara, är det normalt att man kan skämmas för sin partner och tycka han kanske behöver tänka lite på vikten, sin frisyr och hur han klär sig? Samt att tagga ner på festandet. Men jag kan inte förändra honom heller, han är som han är men dessa grejer tycker jag är oattraktivt.

    Vad tycker ni? Kan ni hjälpa mig att bli något klokare?

  • Svar på tråden förvirrad och behöver relationsråd!!
  • Anonym (Minna­)
    Äldre 25 Feb 05:30
    #1

    Svår situation. Förstår verkligen att det måste vara tufft att veta.

    Först: Vad gäller festandet så tolkar jag ditt inlägg som att ni är relativt unga (?) och många har ju en sån 'festar-fas' i typ 20-årsåldern. Min man hade det (jag var 20 och han 25 när vi träffades), men det var inte riktigt min grej men vi fixade det. Man behöver ju inte göra allt tillsammans. Hsn gjorde iband sitt och jag mitt (så har vi det för övrigt fortfarande- 3 barn senare, fast nu är intressena andra).

    Men i övrigt: tror det måste finnas attraktion. Och tror inte den kan kämpas fram. Du är inte ytlig för att du tänker och känner så. Intellektuell OCH fysisk attraktion är för mig basen i förhållandet. Och det finns säkert en tjej därute som tycker att han är jättehet. Visst, tycker du kan ge det ett tag till, men tycker inte du ska hänga fast vid detta om inte attraktionen dyker upp.

  • Äldre 25 Feb 05:42
    #2
    random96a skrev 2017-02-25 00:49:00 följande:

    Han är den snällaste killen jag träffat hittills och den första killen som faktiskt verkligen verkar bry sig och tycker om mig, samt att vi har väldigt kul ihop annars.
    Det finns ju en del smågrejer jag stör mig på, t.ex. att jag kanske inte tycker han är så attraktiv eftersom han var kraftigare än vad jag trodde, fula kläder och ful frisyr. Jag kan även tycka att han är pinsam när han är ute och festar, vilket han gör varje helg. Detta är också något jag tycker är mindre attraktivt då jag själv inte gillar alkohol. 

    Mina tankegångar ser ut så att jag tänker att jag måste sluta vara så ytlig och försöka acceptera våra olikheter, annars kommer jag alltid vara singel. Men samtidigt känns det inte rätt att jag ska tänka sådär om honom när han verkar tycka om mig så mycket. Jag tänker att jag kanske behöver mer tid att träffa honom och se ifall känslorna blir starkare eller om det blir så att jag inser jag bara vill vara vän, men isåfall blir det svårt att säga det till honom.


    Inte rätt man for dig, finns inget att fundera over, alls. När du träffar den rätta vet du. Denna är inte den.
  • Äldre 25 Feb 11:46
    #3

    Känner du från början att du inte riktigt är attraherad av honom kommer det nog bara bli värre..

    Tänk sen när allt blir vardag och ni blir bekväma med varann.

    Nej, känns det så motsträvigt redan nu tycker jag absolut att du ska dra dig ur!

    Ge dig själv chansen att hitta någon du känner verklig passion med :)

Svar på tråden förvirrad och behöver relationsråd!!