• Anonym (DHu)

    Tjejer och offerkoftan

    Man hör ofta att killar har offerkoftan på.
    Nu var det en tjej som skrev till mig och gnällde. Vi har aldrig pratat. Alla dumpar henne, ingen vill ha henne, så jag ska inte ha några illusioner osv.
    Första tanken: oj vilken skum brud. Ingen fjortis heller, utan i 40-års åldern.
    Men jag är för snäll (dum?) så jag kände sympati, och ville försöka peppa, eller muntra upp henne.
    Hur gör ni om ni råkar ut för sånt här?

  • Svar på tråden Tjejer och offerkoftan
  • Odenhammar
    Anonym (DHu) skrev 2017-02-25 07:41:59 följande:

    Man hör ofta att killar har offerkoftan på.

    Nu var det en tjej som skrev till mig och gnällde. Vi har aldrig pratat. Alla dumpar henne, ingen vill ha henne, så jag ska inte ha några illusioner osv.

    Första tanken: oj vilken skum brud. Ingen fjortis heller, utan i 40-års åldern.

    Men jag är för snäll (dum?) så jag kände sympati, och ville försöka peppa, eller muntra upp henne.

    Hur gör ni om ni råkar ut för sånt här?


    Förstår inte hur du orkar bry dig om en gnällkärring på 40-år. Det är bara att nonchalera.
  • Anonym (M)

    Om det är nån man inte känner? Då skulle jag inte svar tror jag.

    Handlar det om en vän skulle jag väl stötta på ett eller annat sätt.

  • Anonym (Kvinna)

    Oj det låter ju jättemärkligt gjort. Pratade ni via nån nätdejtingsida eller?
    Har nog aldrig hänt mig så jag vet inte vad jag hade gjort?

  • Anonym (DHu)

    Ja. Tyckte också det var märkligt. Själv mått skit ibland, känt mig otillräcklig. Men skulle aldrig ösa ur mig sånt till nån tjej i första mejlet.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (DHu) skrev 2017-02-25 08:18:12 följande:

    Ja. Tyckte också det var märkligt. Själv mått skit ibland, känt mig otillräcklig. Men skulle aldrig ösa ur mig sånt till nån tjej i första mejlet.


    Håller med. Förlåt min fråga men var hon onykter? Låter som något folk öser ur sig på en snefylla när dem ömkar sig själva?
    Har du brutit med henne?

    Jag går igenom en jobbig period i nuläget men skulle ALDRIG prata om det med någon okänd på det där sättet. Avtändande för dig hoppas/antar jag?
  • Anonym (DHu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-02-25 08:22:56 följande:
    Håller med. Förlåt min fråga men var hon onykter? Låter som något folk öser ur sig på en snefylla när dem ömkar sig själva?
    Har du brutit med henne?

    Jag går igenom en jobbig period i nuläget men skulle ALDRIG prata om det med någon okänd på det där sättet. Avtändande för dig hoppas/antar jag?
    Ingen aning. Hon kanske satt där med en flaska vin, vad vet jag? Vi chattade, och hon verkade inte helt knäpp. Men ändå... har råkat ut för en del skumma fruntimmer, så jag är hyperkänslig när varningsklockorna börjar ringa. Ja, det är ingen jag tänker träffa iaf.
  • Anonym (DHu)
    MammAmma skrev 2017-02-25 08:35:49 följande:

    Är det en vilt främmande människa ignorerar jag, naturligtvis.


    Ja. Det är typiskt mig, är dumsnäll. Nåt jag fått betala för många ggr tidigare.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (DHu) skrev 2017-02-25 08:51:34 följande:
    Ja. Det är typiskt mig, är dumsnäll. Nåt jag fått betala för många ggr tidigare.
    Sån är jag också. Mitt ex kallade mig för "grymt omtänksam", men det kan gå till överdrift ibland. Kan inte ta hand om alla
  • Anonym (?)
    Anonym (DHu) skrev 2017-02-25 07:41:59 följande:

    Man hör ofta att killar har offerkoftan på.
    Nu var det en tjej som skrev till mig och gnällde. Vi har aldrig pratat. Alla dumpar henne, ingen vill ha henne, så jag ska inte ha några illusioner osv.
    Första tanken: oj vilken skum brud. Ingen fjortis heller, utan i 40-års åldern.
    Men jag är för snäll (dum?) så jag kände sympati, och ville försöka peppa, eller muntra upp henne.
    Hur gör ni om ni råkar ut för sånt här?


    Varför skriver du "tjejer och offerkofta" när detta handlade om EN tjej. Det blir så dumt när man generaliserar 

    Och som svar på din fråga: man gör det man vill göra. Känns det inget bra så strunta i henne, hennes problem, inte ditt.
  • Anonym (DHu)
    Anonym (?) skrev 2017-02-25 09:11:31 följande:
    Varför skriver du "tjejer och offerkofta" när detta handlade om EN tjej. Det blir så dumt när man generaliserar 

    Och som svar på din fråga: man gör det man vill göra. Känns det inget bra så strunta i henne, hennes problem, inte ditt.
    Skrev iaf inte ALLA tjejer och offerkoftan. Finns många trådar här som generaliserar att män tar på sig offerkoftan och gnäller. Tänkte det kunde bli lite jämlikt. Sånt gillar vi här i Sverige.
  • Anonym (gg)

    Är man "dumsnäll" är det nästan som gjort för att råka på såna här personer. Du får jobba med det. Inte hålla på o leka privatpsykolog för alla möjliga som mår dåligt, utan kapa här o nu.

Svar på tråden Tjejer och offerkoftan