• hggeli

    Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??

    Hej alla,

    Någon som har erfarenhet av detta??
    Jag började ta ägglossningstest där jag tror min ägglossning skulle vara. Det visade positivt. Fortsatte med att testa, nu 6:e dagen i rad är det fortfarande positivt ....skumt??!! Kan jag vara gravid.

    Jag testade med gravtest imorse för vart så oerhört nyfiken även om jag då kanske bara är 4 -7 dar efter ägglossning.När jag hålller testet i solljus så ser jag en ytterst svag linje, men den är så svag att det skulle kunna vara ett spökstreck. Jag har haft sådana på de allra billigaste testerna, så de litar jag inte på. Detta test däremot är det näst billigaste testet och har inte sett en sådan linje på dem förr.
    Vågar dock inte hoppas för mkt. Tänkte testa igen om 2-3 dar då jag ju är så tidigt i sådanafall.

    Jag vet man kan se med ägglossningstest att man är gravid, MEN min fråga är INTE det =) utan denna:

    Någon som testat och från ägglossning och framåt fortsatt få positiva resultat på graviditetstestet och varit gravida?? Dvs inte testat vid förväntad menstruation utan från ägglossning och framåt. Att de är positiva hela tiden liksom ???

    Tacksam för svar!! =)

  • Svar på tråden Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??
  • Vet hur det känns

    Jag vet att ägglossnings test visar positivt vid graviditet. Prova igen med g test om några dagar. Jag tror du är mycket tidigt gravid för annars skulle inte det visa positivt och du skulle knappast se en skugga(super svagt) på testet

  • hggeli

    Tack för svar bägge två =)

    Åhh CharlotteN så spännande :) så dina ägglossningstest fortsatte visa positiva från ägglossning och framåt. Guuud vad glad jag blir så spännande

    och nej jag tror inte heller gravtest skulle visa svagt om det ej var det, men de där billligaste har gjort det förr, men inte dessa. men när det är så svagt känner jag mig rädd att inbilla mig, men min make såg det också. eller att det ska va falskt. men hoppas så :D

  • Vet hur det känns

    Mina ägglossning test visade också positivt enda fram till positivt g test (5 dagar innan mens) svagt positivt men endå tydligt.. nu är den tjejen 7 år. Lycka till nu :)

  • hggeli

    Vet hur det känns: Åh vad kul! Så ända från ägglossning. Shit vad spännande. Ja jag börjar verkligen hoppas och tro. 
    Har knappt is i magen att vänta på att testa igen hehe. Ska vänta två dar tänker jag så hoppas jag att det syns ännu lite bättre även om det också är tidigt :D

    Tack så mycket !!! Håll tummarna för mig och oss, mig och min make =)

  • Preet90
    hggeli skrev 2017-02-25 09:15:29 följande:

    Vet hur det känns: Åh vad kul! Så ända från ägglossning. Shit vad spännande. Ja jag börjar verkligen hoppas och tro. 

    Har knappt is i magen att vänta på att testa igen hehe. Ska vänta två dar tänker jag så hoppas jag att det syns ännu lite bättre även om det också är tidigt :D

    Tack så mycket !!! Håll tummarna för mig och oss, mig och min make =)


    Annars kan du testa med clear blues digitala test så slipper man tolka streck, och stort lycka till ????
  • hggeli

    Hej på er alla.

    Vill meddela att idag tog jag först ägglossningstest som visade suuuuuperpositivt. Teststrecket var dubbelt så starkt som gravtestet. Då kunde jag ej hålla mig utan tog ett gravtest hihi.
    Detta visade igen en svaglinje. Lite starkare än igår. Min make såg den också, men är ju så supersvag än att jag tror ni kan ha svårt se på bild. Ska ta ett kort på mitt nya ägglossningstest och det nya gravtestet, jag hoppas ni ser, men det är svaaaagt. Men ändock lite starkare än igår. Åh vad jag hoppas. Nu hoppade jag och skrattade och börjar skaka. Känner mig typ 95 procent övertygad att jag är gravid varför skulle alla ägglossningstest va positiva 7 dar i rad och gravtest visa svaga linjer. Nej måste ju va så. Jag hoppas inte dessa test visar spöklinjer, men känns som ägglossningstesterna bekräftar det då jag har två saker som styrker att jag kanske är gravid. Jag börjar tro det :D

    Ska lägga upp bilder nu :) 

  • hggeli

    Clearblue visar tyvärr ej positivt lika fort som dessa andra. Jag är så tidigt, jag är bara mellan 7- 9 dagar efter ägglossning. Jag har hört att clearblue visar negativt lite längre än dessa från babyplan. Har två clearblue men skall vänta med dem i minst 5 dar till tänkte jag så jag inte blir besviken och rädd. PLus jag bara har två av dem =)

Svar på tråden Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??