• Anonym (r.y)

    vem är pappa till mitt ofödda barn??

    Lång historia kort - idag fick jag veta att jag är gravid. Och jag vet inte vem pappan än.

    Jag bor ihop med min underbara pojkvän och vi har vart med varandra i 2 år. Han är 20, jag är 22.

    Dock så har jag vid sidan om umgåtts väldigt mycket med hans bästavän och efter ca 3 månader erkände vi båda att vi kände något för varandra utan att ha gjort någonting. Nu har det gått 2 månader sen vi erkände det och för ungefär en månad sen träffades vi senast ensamma. Då tog lusten över helt och vi hamnade i säng med varandra. Vi använde inte skydd och jag skyddar mig inte heller. Nu är jag somsagt gravid och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Borde jag behålla det och köra på en chansning? Eller borde jag berätta för min sambo med risk att han lämnar både mig och hans eget barn..har någon en BRA lösning på mitt enorma svek mot alla i denna situationen?

    Ps, snälla håll en god ton. Jag vet om att det är fel och ingenting blir ogjort, nu vill jag bara ha råd om vad jag ska göra.. Tack

  • Svar på tråden vem är pappa till mitt ofödda barn??
  • Anonym (Jpi)

    Det är ju bara att räkna ut när du hade mens och ägglossning så vet du när du blev gravid och då också vem som är pappan.

    Har du regelbunden mens?

    Exakta datumen för När din mens skulle kommit men uteblev istället? Vilken dag började din förra mens?

    Och vilken dag hade ni sex på?har du haft sex med din pojkvän under tiden också?

  • Anonym (asdf)

    Jag har en bra lösning. Du berättar. Då kan han ju i alla fall bryta med sin såkallade "vän". Sen är det ju upp till honom hur han vill göra med dig.

    Det är ju inte så att du inte förtjänar att bli lämnad.

  • Erizajo

    Oavsett vem som är pappan borde du ju ändå berätta för din kille. Han har rätt att bestämma själv om han vill leva med dig eller inte när han får veta vad du gjort.

  • Anonym (Fy fan)

    Alltså fy fan vilka vider. Kräks lite. Hopps du blir dumpad ts.

  • Anonym (Vidrigt)

    Förstår inte hur man lyckas hamna i sån skit och sen sitta där gråta/ångra sig. Det är absolut INTE synd om dig och din karma väntar runt hörnet. Gör abort!

  • Farfallos

    Det är underbart med känslor, men det blir krångligt ibland...

    Det går inte med den information du har lämnat att säga vem pappan är, men det går att göra ett faderskapstest redan nu, fast det kostar några tusen. I så fall kan du ju kolla upp om din nya vän är pappan eller ej, och det är ju den avgörande frågan för hur du sedan ska agera.

  • Farfallos

    ...och tänk på att de som vräker ur sig över dig bara antingen är avundsjuka eller små tragiska människor.

  • Tecum

    Om du vil ha kvar din "underbara" pojkvän ska du förstås göra abort. Men han är nog inte så underbar i dina ögon egentligen när du strular med hans bäste vän...

  • Anonym (Z)

    När hade du mens senast? Börja med att räkna ut vilken vecka du är i. Är du i en vecka där båda skulle kunna vara pappan så måste du ta upp det med killarna. Barnet har rätt att veta vem pappan är. Men är du tex i vecka 12 så utesluter det ju kompisen så då kan du ju hålla tyst om du vill fortsätta med din pojkvän.

Svar på tråden vem är pappa till mitt ofödda barn??