• Äldre 26 Feb 13:13
    1357 visningar
    12 svar
    12
    1357

    Gravid för första gången <3

    Hej, jag är gravid för första gången efter lite mer än ett år utan lycka. Jag gick precis in i vecka 6 idag (5+0). Fick veta i veckan att jag var gravid så har laddat ner en app där den räknar ut från senaste mensens första dag! :) min fråga är nu, när börjar man känna av graviditeten? Är tröttare än vanligt och känner mig uppblåst över magen vilket jag antar är symptom! Men bör jag vara orolig? Känns så overkligt när man inte känner av något.

  • Svar på tråden Gravid för första gången <3
  • Otit
    Äldre 26 Feb 13:22
    #1

    Grattis!! Jag fick typ inga symptom förrän vecka åtta. Sedan var min graviditet väldigt harmlös och jag mådde oförskämt bra under hela tiden. Alla graviditeter är olika, vissa har symptom tidigt, andra inte. Vissa har knappt några symptom medan andra har massor. Lycka till! :)

  • Äldre 26 Feb 13:28
    #2

    Hallå! Samma här, gravid för första veckan, går in i v7. Känns dock som jag är skengravid, för jag känner typ ingenting. Har värk i brösten o stundtals ont i magen på morgnar å kvällar. Inget illamående, inte mer trött eller nått..

    Hur mår du? Var ert planerat?

  • Äldre 26 Feb 13:28
    #3

    Hallå! Samma här, gravid för första veckan, går in i v7. Känns dock som jag är skengravid, för jag känner typ ingenting. Har värk i brösten o stundtals ont i magen på morgnar å kvällar. Inget illamående, inte mer trött eller nått..

    Hur mår du? Var ert planerat?

  • Äldre 26 Feb 13:55
    #4
    glasstoppen skrev 2017-02-26 13:28:50 följande:

    Hallå! Samma här, gravid för första veckan, går in i v7. Känns dock som jag är skengravid, för jag känner typ ingenting. Har värk i brösten o stundtals ont i magen på morgnar å kvällar. Inget illamående, inte mer trött eller nått..

    Hur mår du? Var ert planerat?


    Vet inte om frågan var riktad till mig! Men kan svara ändå! :) vårat var planerat och otroligt efterlängtat <3 jag mår som sagt bra överlag! Var erat planerat?:)
  • Äldre 26 Feb 13:56
    #5
    Otit skrev 2017-02-26 13:22:10 följande:

    Grattis!! Jag fick typ inga symptom förrän vecka åtta. Sedan var min graviditet väldigt harmlös och jag mådde oförskämt bra under hela tiden. Alla graviditeter är olika, vissa har symptom tidigt, andra inte. Vissa har knappt några symptom medan andra har massor. Lycka till! :)


    Kommer väl som ett brev på posten! ;) svårt och veta hur det bör kännas när det är första gången!:)
  • Joo322­1414
    Äldre 26 Feb 14:24
    #6

    Min första graviditet var verkligen en dröm om man jämför med alla mina vänners. I början var jag extra trött och tyckte inte om vissa lukter. Men inte så att jag mådde illa och spydde. Kände ingenting alls förrän efter ultraljudet. Då någon gång började jag känna rörelser, magen började växa och jag hade lite hjärtklappningar och sura uppstötningar. Mot slutet blev jag trött igen men annars var allt perfekt. Förutom att jag fick havandeskapsförgiftning i vecka 42 men då blev jag ju förlöst på en gång.

  • Joo322­1414
    Äldre 26 Feb 14:26
    #7

    Så alltså, man behöver inte känna någonting alls (förutom rörelser efter vecka 24) och ändå är allt helt normalt. Hoppas du får en mild graviditet utan besvär :)

  • Äldre 26 Feb 15:33
    #8
    Joo3221414 skrev 2017-02-26 14:26:25 följande:

    Så alltså, man behöver inte känna någonting alls (förutom rörelser efter vecka 24) och ändå är allt helt normalt. Hoppas du får en mild graviditet utan besvär :)


    Kanske är så för mig med! Tack så mycket <3
  • Äldre 28 Feb 14:39
    #9

    Hej! Jag går in i vecka 5 imorgon, plussade för ungefär en vecka sedan. Jag har haft en väldans mensvärk till och från samt mått illa då jag blivit hungrig, dock har mensvärken försvunnit lite nu och kommer bara svagt då och då! Såklart blir man orolig över det då istället, haha. Men antar att det är normalt! :)

  • Äldre 2 Mar 17:05
    #10
    Mirabelle24 skrev 2017-02-28 14:39:58 följande:

    Hej! Jag går in i vecka 5 imorgon, plussade för ungefär en vecka sedan. Jag har haft en väldans mensvärk till och från samt mått illa då jag blivit hungrig, dock har mensvärken försvunnit lite nu och kommer bara svagt då och då! Såklart blir man orolig över det då istället, haha. Men antar att det är normalt! :)


    För mig kommer det och går nu. Trött och väldigt ömma bröst! Men annars har jag inga fler symptom.
  • Äldre 3 Mar 21:09
    #11
    DrömmarEmma skrev 2017-03-02 17:05:40 följande:

    För mig kommer det och går nu. Trött och väldigt ömma bröst! Men annars har jag inga fler symptom.


    Låter som för mig med.. Blivit väldigt illamående på kvällarna med men vet inte om det är för att jag är så trött då
  • Äldre 5 Mar 16:24
    #12
    glasstoppen skrev 2017-03-03 21:09:08 följande:
    Låter som för mig med.. Blivit väldigt illamående på kvällarna med men vet inte om det är för att jag är så trött då
    Går in i v 7 idag och har fortfarande inga mer symptom än så. Lite doftkänslig möjligtvis isåfall! Men har bestämt mig för att försöka njuta av att inte må så dåligt som vissa faktiskt gör! utan lita på min kropp och att den gör sitt jobb <3
Svar på tråden Gravid för första gången <3