• gagaga

    Abort är överlagt mord

    Abort är överlagt mord och bara för att någon intygar dig att det är OK att injecera någon annan med giftig spruta , skrapa bort denna person med en tång samt förbränna resterna i sjukhusets förbränningskammare för medicinskt avfall så betyder inte detta att det egentligen är OK.

  • Svar på tråden Abort är överlagt mord
  • Lena

    Det är inte mord då ett foster inte är en person. Det är att ta bort en oönskad parasit.

  • Coccolina
    gagaga skrev 2017-02-27 00:18:52 följande:

    Abort är överlagt mord och bara för att någon intygar dig att det är OK att injecera någon annan med giftig spruta , skrapa bort denna person med en tång samt förbränna resterna i sjukhusets förbränningskammare för medicinskt avfall så betyder inte detta att det egentligen är OK.


    Du har ingen kunskap om hur abort går till... 


     


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • gagaga
    Coccolina skrev 2017-02-27 01:24:38 följande:

    Du har ingen kunskap om hur abort går till... 


     


    Jag tvivlar inte på att mordmetoderna blivit mer avancerade men inte är det OK för det heller.
  • Aniiee

    Du... eh... rör dig inte, andas inte väl? Tänk alla de där bakterierna och kvalserna du mördar varje gågn du... gör något alls.....

    (så trött på hela... "konversationen")


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Coccolina
    gagaga skrev 2017-02-27 01:33:17 följande:
    Jag tvivlar inte på att mordmetoderna blivit mer avancerade men inte är det OK för det heller.

    Det är inte mord. Bara en person med tvivelaktig intelligens skulle klassa det som mord. Att du inte vet hur det funkar och inte förstår biologin betyder inte att det blir mord. Man kan sen vara för eller emot för egen del. Men du kan inte döma någon annan för att de väljer att ta det beslutet. DU vet INGET om deras liv. Att du inte vill göra abort är helt ok. Jag skulle själv heller aldrig göra det om det inte var för en medicinsk anledning. 


    Men det är inte mord. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • gagaga
    Coccolina skrev 2017-02-27 01:53:13 följande:

    Det är inte mord. Bara en person med tvivelaktig intelligens skulle klassa det som mord. Att du inte vet hur det funkar och inte förstår biologin betyder inte att det blir mord. Man kan sen vara för eller emot för egen del. Men du kan inte döma någon annan för att de väljer att ta det beslutet. DU vet INGET om deras liv. Att du inte vill göra abort är helt ok. Jag skulle själv heller aldrig göra det om det inte var för en medicinsk anledning. 


    Men det är inte mord. 


    Jag är en man för det första.För det andra så talar vi här om barnens liv och inte mördarnas liv och hur det kom till att de bestämde sig för att begå mord.
    Om detta inte är en person utan som vissa vilsna själar säger endast parasiter , hur kommer det sig då att vissa parasiter blir guldklympar , mammas älsklingar osv.Du pratar om biologi , enligt naturlagarna kan OMÖJLIGT en parasit bli annat än en parasit.Alltså är antingen det barnet som du behållit också en parasit eller så var också det barnet du aborterade en guldklump och mammas älskling.
  • Kim Possible

    Mord är ett juridiskt begrepp, abort ingår tack och lov inte under den kategorin i svensk lagstiftning.

    Att du tycker det är fel får du gråta över hemma på din kammare. Förslagsvis samtidigt som du, beroende på biologiska förutsättningar, får mens eller ejakulerar. Sluta peta på aborträtten!

  • Aniiee

    Jag kan ju klistra in den där texten jag skrev om kvinnor som inte har tillgång till abort här också. Om någon känner sig sugen på att läsa den igen. Den var kort, så det är inte som att det kommer ta en timme att läsa.

    Hojta till, så gör jag det.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • lessman

    man kanske inte vill ha ett oplanerat barn just då, det kan ske inte passade rent ekonomiskt att skaffa barn just då, det är inte gratis att ha barn, det är svindyrt med allt som ungen ska ha,man blev kanske våldtagen och vill inte ha just den ungen om det blev så. vem vill ha ett minne för resten av livet från en våldtäckt, ett levande minne. det bill nog ingen kvinna ha. tänk efter före innan du säger astt abort är mord. det finns massor av anledningar till varför man väljer att göra en abort.

Svar på tråden Abort är överlagt mord