• varelse

    Övernaturliga krafter, vecka 39

    Hej, alltså. Jag är så sinnessjukt pigg - sov ingenting senaste natten för alla små ljud störde mig. Har varit igång hela dagen och gjort allt man kan tänkas göra. Dammsugit, dammat, tvättat golv, bakat trippelsats bröd, gjort storkok och flera matlådor, diskat, vikt och hängt tvätt, varit till barnmorskan, promenerat med hundarna, sått fröer, handlat, fikat med min mor. Bland annat.. Nu är klockan jättesent och jag är fortfarande speedad och kan inte sova. Vad handlar detta om?! Har nog gjort rätt mycket nytta de senaste veckorna, men inte i detta uppspeedade tempo.. Nån som är likadan och får helt galna krafter och ork plötsligt?

  • Svar på tråden Övernaturliga krafter, vecka 39
  • Sunny1995

    Har hört att det är så för många, kroppens sätt att förbereda sig för att det snart kommer en bebis och då finns det inte så mycket tid för sånt längre :)

  • thecoc

    Låter som att du håller på och "boar" inför barnets ankomst. Jag fick också väldigt mycket energi precis sista veckorna innan födsel och höll på och fixa och dona med allt möjligt :)

  • Fröken W

    Ja, men så var jag också på sluttampen. Tänkte att det var bäst att få färdigt så mycket som möjligt innan bebisen kommer för då har man ju ingen tid. Storstädade, rensade i skåp och lådor mm.

    Men tänk på att vila också, även om jag vet att det är skitsvårt när man inte riktigt har ro till att slappa. För mig funkade det bra att läsa böcker och tidningar om graviditet, förlossning och tiden efter. Att gå på hundpromenader, eller dammsuga eller tvätta är ju såklart inget du behöver undvika men kanske inte allt på en gång eller i ett allt för högt tempo. Ta pauser emellanåt så du har tid att känna efter.

    Lycka till när det väl är dags!

  • twistedsocks

    Hade så en lördag i vecka 38. Sjukt pigg efter flera veckor där jag verkligen känt av grviditeten. Sonen kom dagen efter...

  • Angel1swe

    Hej

    Helt normalt. Jag har varit exakt likadan med alla mina graviditeter. Väntar mitt 5:e nu och kmr bli speedad snart är i v 35.

    Du boar inför barnets ankomst.

    Detta är inget man styr själv över utan det bara kommer.(skrattar) kan se det framför mig. Min mamma sa alltid till mig att herregud vad håller du på med... Du får ta och lugna ner dig. Men som någon annan skrev här.. Du får försöka ta en vilopaus då och då.

    Kram och lycka till.

  • DevilsDaughter

    Vad roligt att vara så pigg! Troligtvis som andra säger så beror det på att du boar! Hade gärna fått lite av din energi! Är i v 37+5 och min kropp bara stängde av idag och jag vill och orkar inte göra någonting. Barnen har suttit framför datorn från dess att de vaknade (med undantag för lunch) :( Vill bara gräva ner mig just nu.. 

Svar på tråden Övernaturliga krafter, vecka 39