• Äldre 3 Mar 00:19
    1280 visningar
    3 svar
    3
    1280

    Dator stängs av hela tiden?

    Så igår så stängdes datorn av helt, och fick igång den men inget visades sig på tangentbordet, musen eller skärmen, så rensade cmos och då började allt fungera som vanligt,

    Men nu när jag tex startar upp Cs go så stängs den bara av igen, och då tog jag bort CPU fläkten (Amd) Och då var kylpastan hel torr och nästan inget kvar! Tror ni det är problemet? Om inte vad finns det mer att göra? Min dator specs:

    Amd Fx4100

    Nvidia Gtx 770 Msi twin frozr

    Ram 4gb

    Någon 550 wat Power supply

  • Svar på tråden Dator stängs av hela tiden?
  • BlackS­tar
    Äldre 3 Mar 05:36
    #1

    Kanske jag inte har rätt svar då jag har en laptop, jag förstår det som att du har stationär ?


    Men iallafall så stängs min laptop av efter 10 min varje gång jag glömt att starta den externa usb fläkten. Men när den är på så fungerar datorn helt perfekt !


    Kanske det kan hjälpa lite .. Lycka till!

  • Anonym (daf)
    Äldre 3 Mar 07:23
    #2

    Du kan ju alltid kolla temperaturen när den är igång.

    Ja nu måste du ju ändå byta kylpasta, så då kan du ju se om det blir bättre efteråt

  • Äldre 20 Mar 00:54
    #3

    hej! jo, jag undrar är det någon här som har nån erfarenhet av Avast free antivirus?
    jag fick ett meddelande att jag hade 27dagar kvar på skyddet och sedan dök ett meddelande upp som löd
    "this is embarrissing, avast not respond to command eller nått liknande och jag fattar noll!

Svar på tråden Dator stängs av hela tiden?