• Äldre 3 Mar 07:22
    5532 visningar
    2 svar
    2
    5532

    Fertilitet och viktnedgång

    Vi är inne i ivf karusellen på grund av få spermier och nedsatt rörlighet. Båda är överviktiga han mindre än mig... men tänker ibland vad som hade skett om vi gått ner i vikt är de lättare att bli gravid om bmit är lägre? Och varför isåfall?

    Jag vet ju att läkarna säger de men undrar varför...

  • Svar på tråden Fertilitet och viktnedgång
  • Äldre 5 Mar 09:12
    #1

    Det sägs att det är det men jag vet många kraftigt överviktiga som blivit gravida på första försöket och många "normalviktiga" som har svårt att bli gravida.

    Om du är överviktig kan jag rekommendera den slutna facebook-gruppen " Plus Size Mommy Memoirs Forum ". Där stöttar överviktiga kvinnor varandra innan, under och efter graviditeten.

    Vilken BMI har du? Jag har så pass högt att jag inte får någon hjälp av sjukhus.

  • Äldre 6 Mar 05:26
    #2
    Ida3434 skrev 2017-03-05 09:12:38 följande:

    Det sägs att det är det men jag vet många kraftigt överviktiga som blivit gravida på första försöket och många "normalviktiga" som har svårt att bli gravida.

    Om du är överviktig kan jag rekommendera den slutna facebook-gruppen " Plus Size Mommy Memoirs Forum ". Där stöttar överviktiga kvinnor varandra innan, under och efter graviditeten.

    Vilken BMI har du? Jag har så pass högt att jag inte får någon hjälp av sjukhus.


    Jag har en son som komtill via ivf hade då BMI 34, pendlar nu mellan BMI 34-35 gjort två försök till syskon utan framgång... tänkte på vad vikten kan göra!

    Har du barn?
Svar på tråden Fertilitet och viktnedgång