• Anonym (Sambon ger mig dåligt samvete.)

    Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.

    Min stora dotter på 13 år träffar inte sin pappa. Dottern rider på ridskola 1-2 ggr i veckan, sedan är hon halvfodervärd åt en ponny 3 dagar i veckan.

    Dottern är multiallergisk med risk för anafylaktisk chock. Hon har även 2 npf diagnoser.

    Så någon behöver följa med henne när hon ska till stallet. Jag älskar hästar och ser det som en chans för mig att göra något skoj jag också.

    Min sambo tycker då att jag inte bryr mig om våra 2 små gemensamma barn utan att det bara är min dotter som får tid.

    Jag känner som så att så länge min stora dotter behöver mig så ska jag vara med. Snart nog så vill hon prova sina egna vingar och då har jag mer tid för mina små.

    Sambon tycker jag ska göra lika mycket med de små som med min stora. Mina små kan tycka det är kul att gå på biblioteket, gå och fika, åka iväg och handla något, det behöver inte vara något stort. Jag finns i vardagen för alla mina barn då inte min sambo finns för dem. Sambon är på jobbet 06-17 mån-fre och jag är ledig mycket i veckorna och hämtar då de små när de slutar skolan kl 14.

    Sambon förstår inte att tid i vardagen och att man finns där för barnet. De blir hämtade och lämnade i skolan av mig fast att det går skolbuss. Då får jag 30 min i bilen varje dag. Sådan a saker tänker inte sambon på. Stora dottern tar skolbussen.

    Jag arbetar vaken natt och försöker fördela mina timmar jag har på dygnet. Jag tummar ofta på min sömn för att göra saker med barnen.

    Vist frågar mina små om inte vi kan göra något ibland? Men jag ska rodda barn, hem, jobb, sömn, städ, tvätt, matlagning, mathandling, bup besök, läkarbesök m.m ibland hinner jag knappt gå på toa och tvätten kan ligga i maskinen 1 dygn innan jag hinner hänga upp den.

    Sambon begär sovmorgon när jag inte arbetar helg för han är så trött. Men säger jag då att dotter och jag åker till hästen då ska han helt plötsligt iväg kl 8. Eller så säger han men dina små barn varför tar du inte med dem?

  • Svar på tråden Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.
  • Anonym (Ok)

    Han kanske borde rannsaka sig själv lite i stället och se till att bli en bättre pappa? Gå ner i arbetstid och sätta barnen framför jobb och intressen. Inte så jävla svårt...du gör det du kan och nu är ju ändå två som kan vara där för barnen lika mycket.

  • Anonym (Sambon ger mig dåligt samvete.)

    Han har åkt på semester med de små barnen 1 och 1 och även åkt på skidsemester med båda de små. Han tycker att han gör allt med de små. Att min dotter inte fick ledigt från skolan för att åka på semester så vi kunde åka alla det sket han i. Jag lämnar inte 1 barn hemma och åker på semester med sambon och våra gemensamma barn.

  • Anonym (Häpp)

    Han måste inse att ni har tre barn med gemensamt ansvar. Han måste inse att han har minst halva ansvaret för alla tre barnen och ni skall dela på det hela.

  • Anonym (--)

    Han verkar dum i huvudet och jävligt lat! Kul att din stora dotter har ett intresse. Tycker du gör helt rätt som engagerar dig i det nu medan det behövs.

  • Whitehorse1979

    Nej du kan ju inte lämna en 13åring själv hemma för en semester.

    Vi pratar dessutom om ett barn med en funktionsnedsättning och en allvarlig allergi.

    Jisses, var din sambo inlåst på toaletten när hjärnorna delades ut eller?

    Ni måste ju sätta er ner och prata.

  • falukorv

    Och jag säger tvärtemot de andra. Du ger din dotter ensam tid med hennes intresse minst 2 timmar/5 dagar I veckan. Om de andra två också går i skolan så är de väl inte så himla små? Klart de märker att du prioriterar äldsta om du nu inte går på de andras aktiviteter varje dag också.....

    Att du har möjlighet att hämta tidigare medan din man jobbar är ju inte ens samma diskussion. Och biltid har du väl med dottern när ni åker till stallet? De andra är dessutom två.

    Jag antar att han tar hand om ditt barn ganska mycket också om du nu jobbar helg och natt så jag tycker det blir lite fel att anklaga honom för det han inte gör,utan att nämna det han faktiskt gör.

    Ni behöver nog sätta er ner och prata igenom saken. Om de yngre barnen själva undrar om ni inte kan göra något (och du säger nej?) Är det ju ett tecken på att din sambo kanske har en liten poäng åtminstone.

    Är de andra barnen helt ointresserade av hästar eller varför kan inte de följa med ibland?

  • Påven Johanna II
    falukorv skrev 2017-03-03 12:14:46 följande:

    Och jag säger tvärtemot de andra. Du ger din dotter ensam tid med hennes intresse minst 2 timmar/5 dagar I veckan. Om de andra två också går i skolan så är de väl inte så himla små? Klart de märker att du prioriterar äldsta om du nu inte går på de andras aktiviteter varje dag också.....

    Att du har möjlighet att hämta tidigare medan din man jobbar är ju inte ens samma diskussion. Och biltid har du väl med dottern när ni åker till stallet? De andra är dessutom två.

    Jag antar att han tar hand om ditt barn ganska mycket också om du nu jobbar helg och natt så jag tycker det blir lite fel att anklaga honom för det han inte gör,utan att nämna det han faktiskt gör.

    Ni behöver nog sätta er ner och prata igenom saken. Om de yngre barnen själva undrar om ni inte kan göra något (och du säger nej?) Är det ju ett tecken på att din sambo kanske har en liten poäng åtminstone.

    Är de andra barnen helt ointresserade av hästar eller varför kan inte de följa med ibland?


    Jag håller med dig. 

    Ts: en 13-åring med multiallergi måste ju läras hantera det. Det är livsviktigt för hennes framtid och överlevnad. Om hennes funktionsnedsättningar är av ett slag som inte medger den inlärningen (och heller inte att hon kan vara ensam i stallet ibland) så borde hon väl vara kvalificerad för personlig assistent eller liknande? 
  • Anonym (Sparka ut honom)
    falukorv skrev 2017-03-03 12:14:46 följande:

    Och jag säger tvärtemot de andra. Du ger din dotter ensam tid med hennes intresse minst 2 timmar/5 dagar I veckan. Om de andra två också går i skolan så är de väl inte så himla små? Klart de märker att du prioriterar äldsta om du nu inte går på de andras aktiviteter varje dag också.....

    Att du har möjlighet att hämta tidigare medan din man jobbar är ju inte ens samma diskussion. Och biltid har du väl med dottern när ni åker till stallet? De andra är dessutom två.

    Jag antar att han tar hand om ditt barn ganska mycket också om du nu jobbar helg och natt så jag tycker det blir lite fel att anklaga honom för det han inte gör,utan att nämna det han faktiskt gör.

    Ni behöver nog sätta er ner och prata igenom saken. Om de yngre barnen själva undrar om ni inte kan göra något (och du säger nej?) Är det ju ett tecken på att din sambo kanske har en liten poäng åtminstone.

    Är de andra barnen helt ointresserade av hästar eller varför kan inte de följa med ibland?


    Varför ska Ts ta hand om alla barn medan han ska sova, pilla naveln eller bara klaga? Ts skriver att hon har mycket tid med alla barn. Vem ska följa och hjälpa stora flickan i stallet om Ts inte gör det? De små barnen blir tonåringar de också och när den dagen kommer så är jag säker på att Ts kommer att se till att även de får syssla med sina intressen. Just nu behöver hon inte göra samma sker. Det kommer när de är tonåringar. Varför ska pappan komma undan allt vardagsslit?
  • Pkb

    Jag förstår att du har mycket att göra men både dina små barn och din man har påpekat att du inte tar de små barnen och gör något roligt. Ca 5 dagar i veckan är du med den stora dottern i stallet. Du kanske skulle kunna ta en utav de dagarna och göra något med de små barnen, ett besök på biblioteket eller en fika tar ju inte så lång tid. Du behöver bara omprioritera lite.

Svar på tråden Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.