• lindal­icious
    Äldre 6 Mar 03:20
    22339 visningar
    32 svar
    32
    22339

    Stora Beauty-tråden! Smink och hudvård

    Smink och hudvård!

    Kan vi inte snacka skönhet, utbyta grymma tips för bra produkter, budgetgrejer som är the bomb, diskutera sminkrutiner, hur hudvård kan vara ångestdämpande eller berätta varför ditt smink blev skit imorse när du hade en vrålande bebis i famnen

    Bara slösnacka om allt beauty-relaterat mellan himmel och jord!

    Inga regler, bara var snälla mot varann.

    Kör!


    Don't get mad, get even.
  • Svar på tråden Stora Beauty-tråden! Smink och hudvård
  • lindal­icious
    Äldre 6 Mar 03:21
    #1

    Jag börjar med att lägga upp några favvoprodukter för är påväg att somna.

    1. Helena Rubinsteins magic concealer, den är magi! Lägger sig inte i linjer under ögonen och täcker skuggor fantastiskt!

    2 Clarins Joli rouge läppstift i färgen hibiscus pga så vårfräsch färg och skön formula.

    3. Clarins perfecting lip balm/gloss (minns inte hela namnet) i färgen 1, mitt bästa stift alla kategorier!! Återfuktar och liksom gör läpparna finare o jämnare med bara lite färg och gloss.

    4. Lumene CC cream, eller Dior CC cream pga fungerar bra för torr hy som jag har.

    Har ni andra tips för torr hy? Gillar allt med glow haha. Natti!


    Don't get mad, get even.
  • Äldre 6 Mar 05:28
    #2

    Jag följer många youtubers och kollar väldigt många sminkvideor. En produkt som man hör otroooligt mycket om just nu är Tarte Shape Tape Concealer. Klickade hem den från Tartes hemsida förra veckan. Om någon är intresserad kan jag återkomma med en liten recension när jag fått den :) Borde komma i slutet av denna vecka eller nästa vecka! :)

  • Äldre 6 Mar 19:05
    #3

    Har precis köpt en "cake" mascara. Lite trixigt att applicera men formar fransarna så fint och håller hela dagen plus enkelt att ta bort. Love it! Skulle vilja testa Besames produkter men de finns inte i Sverige, suck!

    Bra tips om Diors CC-cream, har så torr hy så ska testa den :).

  • lindal­icious
    Äldre 7 Mar 21:21
    #4
    Esther90 skrev 2017-03-06 05:28:49 följande:

    Jag följer många youtubers och kollar väldigt många sminkvideor. En produkt som man hör otroooligt mycket om just nu är Tarte Shape Tape Concealer. Klickade hem den från Tartes hemsida förra veckan. Om någon är intresserad kan jag återkomma med en liten recension när jag fått den :) Borde komma i slutet av denna vecka eller nästa vecka! :)


    Åh jättegärna en recension på den! Har bara provat en enda produkt från Tarte och det är en bronzer med lite skimmer i som jag ÄLSKAR. Använder den varje dag för den ger liksom pricken över i'et i basen. Men den börjar ta slut så jag snååålar på den nu

    Vilka är dina favoriter bland beautyvloggers?

    Jag följer också många men kan nästan inga namn i huvudet. Heléne Torsgården och Tati kommer jag bara på på rak arm.
    Don't get mad, get even.
  • lindal­icious
    Äldre 7 Mar 21:25
    #5
    Orbm2947 skrev 2017-03-06 19:05:32 följande:

    Har precis köpt en "cake" mascara. Lite trixigt att applicera men formar fransarna så fint och håller hela dagen plus enkelt att ta bort. Love it! Skulle vilja testa Besames produkter men de finns inte i Sverige, suck!

    Bra tips om Diors CC-cream, har så torr hy så ska testa den :).


    Vad spännande med en cake mascara! Kan tänka mig att det är lite trixigt innan man fått in snitsen. Varifrån köpte du din? Nu blev jag också sugen på att prova Tycker du att fransarna höll sig böjda längre med cake mascara än med vanlig?

    Jag har långa fransar men har så himla svårt att hitta en fransböjare som verkligen fungerar och håller dom böjda mer än tio minuter.
    Don't get mad, get even.
  • lindal­icious
    Äldre 7 Mar 21:37
    #6

    Sorry för crappy bild och spökhand, men denna lilla pärla rekommenderar jag starkt om man vill ha klarare och lite jämnare hy. Dyr men räcker länge. 2-3 droppar i ditt vanliga serum, nattkräm eller rakt på fejset och sen klart

    Köpte min från Skincity men vet inte om det finns på andra ställen också.


    Don't get mad, get even.
  • Äldre 8 Mar 00:48
    #7
    lindalicious skrev 2017-03-07 21:21:34 följande:
    Åh jättegärna en recension på den! Har bara provat en enda produkt från Tarte och det är en bronzer med lite skimmer i som jag ÄLSKAR. Använder den varje dag för den ger liksom pricken över i'et i basen. Men den börjar ta slut så jag snååålar på den nu

    Vilka är dina favoriter bland beautyvloggers?

    Jag följer också många men kan nästan inga namn i huvudet. Heléne Torsgården och Tati kommer jag bara på på rak arm.
    Don't get mad, get even.
    Då ska jag försöka komma ihåg det! Spårade den nyss och den är i London på Heathrow flygplats redan, så förhoppningsvis är den snart här :) Jag har inte testat någon produkt från Tarte förut så jag är jättetaggad!!

    Mina favoriter är Linda Hallberg, Jaclyn Hill, Nikkie Tutorials och Desi Perkins. Mest utländska :)
  • lindal­icious
    Äldre 8 Mar 01:41
    #8
    Esther90 skrev 2017-03-08 00:48:24 följande:

    Då ska jag försöka komma ihåg det! Spårade den nyss och den är i London på Heathrow flygplats redan, så förhoppningsvis är den snart här :) Jag har inte testat någon produkt från Tarte förut så jag är jättetaggad!!

    Mina favoriter är Linda Hallberg, Jaclyn Hill, Nikkie Tutorials och Desi Perkins. Mest utländska :)


    Jag kan påminna dig! Så jäkla trist att vi inte får tag på flera märken i Sverige. Vilken concealer har du gillat bäst hittills? Är du mot torr eller fet i huden?

    Ah jag följer alla utom Jaclyn hill. Hon är sjukt duktig men stör mig på rösten så jag inte kan koncentrera mig haha. Desi Perkins alltså hur kan en människa vara sådär övernaturligt gorgeous?! Så snygg!!

    Kathleen Lights följer jag, och såklart Pixiwoo och Lisa Eldridge.

    Älskar real technique borstarna speciell deras fluffiga rouge borste är en favorit. Och priset är helt okej speciellt för den kvalitén.
    Don't get mad, get even.
  • lindal­icious
    Äldre 8 Mar 01:55
    #9

    Vilket är erat favoritläppift?

    Jag gillar Clarins joli rouge brillant pga formulan är så behaglig. Men favoriten blir nog ändå Mac för deras grymma färgutbud. Jag gillar inte knalliga läppstift, ej heller riktigt rosa, men ändå finns det så mycket att välja mellan både färgmässigt och formula/finish.


    Don't get mad, get even.
  • Äldre 8 Mar 08:51
    #10

    Gillar också både Joli Rouge och Mac men min absoluta favorit är Chanel's rouge allure. Sitter kanonbra men samtidigt känns läpparna mjuka och behagliga.

    Finns det någon som kan tipsa om en bra face mist? Jobbar vid dator hela dagen och trots att jag fuktbombar allt vad jag kan och är extremt noggrann med min hudvårdsrutin så känns hyn ofta lite dassig och stramande fram på eftermiddagen.

Svar på tråden Stora Beauty-tråden! Smink och hudvård