• sadaque10

    Snälla hjälp.. Helt plötsligt vill han ej ha barn! LÅNGT

    Jag behöver verkligen alla råd, tips och åsikter kring mitt problem. Ska FÖRSÖKA göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min nuvarande sambo har varit tillsammans i drygt 2 år. I början av våran dejtingperiod så gjorde jag klart för honom på en gång att jag vill gifta mig och ha fler barn i framtiden. Har en dotter sedan tidigare på snart 7 år och hennes pappa finns ej med i bilden.

    Hur som haver.. Min sambo sa att även han delar min syn på framtidsplaner men att han har haft en "regel". Han vill åtminstone ha varit tillsammans med samma person i 5 år innan det var på tal om någon babyverkstad och om jag ska vara ärlig så höll jag med honom där. Vill inte bara skaffa barn till höger och vänster.

    Så........ efter nästan ett år tillsammans så sa han att han inte vet om han orkar vänta så länge med mig och att allting kändes rätt med oss, att vi halverar tiden och ser hur det känns när vi är där, jag höll med. Vilket han nu totalt förnekar och inte alls har sagt enligt honom. Helt plötsligt blev jag ändå gravid trots att jag hade preventivmedel, p-spruta.

    Någonstans inom mig blev jag fruktansvärt lycklig. Min längtan att äntligen få ett till barn med en man som fick mig och må som en prinsessa, vi älskade varandra så det var ju naturlig då, eller hur? Nej inte enligt honom. Han tvekade inte en sekund och sa att vi måste ta bort. Det fanns inga möjligheter för ett barn i vårat liv då. Halva jag höll med och den andra halvan låg och grät varje dag till den bokade aborten, som genomfördes av stor motvilja från mitt håll men samtidigt vill jag gärna se på det hela realistiskt. En tid går, närmare ca 5 månader, helt plötsligt är jag gravid IGEN!! Jag bröt ihop. Visste vad som gällde direkt när jag såg pluset.. Ingen bebis för oss. Pratade och berättade för min sambo och fick det även bekräftat, en abort ska göras. Två veckor senare fick jag ett missfall..

    Vi pratar fram och tillbaka om barn med jämna mellanrum, vi skämtar om "våra" barn, vad vi skulle och inte skulle göra osv. Det krossar mitt hjärta och se honom leka med sitt syskonbarn, min dotter och andra barn, hur fantastisk han är med dom, vilken kärlek han visar och vilken underbar pappa han skulle bli till våra. Har berättat det här för honom också hur jag ser på det och hur varm jag blir i hjärtat.

    En dag hade vi ett stoooort bråk ang detta med barn. Inte så konstigt heller då jag börjar känna av min biologiska klocka från ingenstans. Allt jag såg (SER) var (är) bebisar och barn. Men helt plötsligt ville han ej ha barn, han minns inte att vi har pratat om det eller vad han lovat mig dom stunder jag gråtit ang barnfrågan.. eller dom få gånger jag tyckt det har varit jobbigt och gå igenom blöjor/vällingavd i affärer och han sagt "vi kommer gå här en dag vi också" med ett leende på läpparna. Han vill inte ha barn bara, ingen riktigt förklaring till varför egentligen. Han var helt enkelt bestämd i det hela. Väl i bråket så sa han att han förstår om jag vill lämna honom pga detta. Jag blev faktiskt chockad att han ens sa så, var det bara en dålig ursäkt att han inte ville vara med mig eller för att han brydde sig om mina intressen? Jag försökte i alla fall förklara för honom att jag ej bara vill ha barn, jag vill ha barn med honom!! Inte vem som helst bara för att.. Vi (jag) "avslutade" bråket med att jag bara vill vara med honom just nu, älska varandra som vi gör och så får vi se senare. Jag kan skämta om "våra" barn och ibland är han på... men för det mesta så avslutar han det med, "jag ska ändå inte ha några barn".

    Jag har haft två tidigare förhållanden då jag blivit gravid och gjort abort både gångerna. Då var det för att JAG ville. Jag älskade personerna i dessa förhållanden men jag kunde inte se mig själv skaffa barn med någon av dom.. som jag gör nu med min nuvarande. Har aldrig känt en sån här längtan efter barn med någon annan, inte ens med min dotters pappa!

    Så, jag vet inte vad jag ska göra. Ett tag efter vårat bråk så reflekterade jag över att faktiskt lämna honom och KANSKE hitta den lyckan med någon annan, men en alldeles för stor del av mig vet att det "kommer lösa sig". Samtidigt spökar mitt huvud, tänk om han aldrig ändrar sig?

    Jag vet egentligen inte vad jag vill få fram av detta eller vad jag "vill ha för svar". Förhoppningsvis kan NÅGON dela med sig av tankar, åsikter eller vad som helst? Finns det någon som sitter eller har suttit i samma sits? Det börjar äta på mig mer och mer..

  • Svar på tråden Snälla hjälp.. Helt plötsligt vill han ej ha barn! LÅNGT
  • sadaque10

    Och innan någon hoppar på mig. Jag har fått bekräftat från ett x antal läkare och barnmorskor att jag ses som "överfertil". Det vill säga, jag blir hemskt lätt gravid TROTS preventivmedel.

  • 8airam8

    Synnerligen ondsint att vara så rigid i sin övertygelse att han tycker att det är okej att tvinga dig till abort. Och väldigt besynnerligt att helt plötsligt bara "glömma" tidigaste samtal om barn. Jag tycker att det låter destruktivt å dina vägnar att ha det såhär.

  • sadaque10
    8airam8 skrev 2017-03-06 10:48:24 följande:

    Synnerligen ondsint att vara så rigid i sin övertygelse att han tycker att det är okej att tvinga dig till abort. Och väldigt besynnerligt att helt plötsligt bara "glömma" tidigaste samtal om barn. Jag tycker att det låter destruktivt å dina vägnar att ha det såhär.


    När jag förklarade för honom så hade han aldrig sagt det. Hur går en till väga? :(
  • WWL

    Eftersom han sa till dig att han förstår om du vill göra slut för att han inte vill ha barn. Uppfattar jag det som om han har bestämt sig för att förhållandet är över, men är för feg för att göra slut själv.. Han vet hur mkt du vill ha fler barn och kan då med hjälp av det få slut på ert förhållande.

    Känner du att du kan leva med han utan att få fler barn, så kör på det..

    Vidare tycker jag att utefter vad du har skrivit att han är en skitstövel som tvingar dig till en abort och förnekar era samtal ni haft om barn.

  • Anonym (Josefin)
    Walter888 skrev 2017-03-06 11:32:35 följande:

    Din nuvarande vill inte ha barn med dig. Acceptera detta.

    Dessa äckliga kärringar som skaffa barn trots att männen inte vill ha barn, är värre än värsta gängvåldtäktsmän.

    Skaffa dig en man som vill ha barn.

    Svårare än så är det inte.


    Dessa äckliga människor som känner att det är okej att kalla andra människor för äckliga kärringar!

    Är detta en öm tå för dig? Det verkar som att du har någon personlig erfarenhet att bearbeta, läs ts igen så ser du att hon ingenstans skrivit om attvhon tänkt lura till dig ett barn.

    Och dessutom, som en extra liten information till dig. En kvinna KAN bli gravid trots preventivmedel utan att medvetet lura mannen. Inga preventivmedel, förutom total avhållsamhet, är 100% säkra. Kan vara bra för dig att veta.
  • sadaque10
    WWL skrev 2017-03-06 11:43:28 följande:

    Eftersom han sa till dig att han förstår om du vill göra slut för att han inte vill ha barn. Uppfattar jag det som om han har bestämt sig för att förhållandet är över, men är för feg för att göra slut själv.. Han vet hur mkt du vill ha fler barn och kan då med hjälp av det få slut på ert förhållande.

    Känner du att du kan leva med han utan att få fler barn, så kör på det..

    Vidare tycker jag att utefter vad du har skrivit att han är en skitstövel som tvingar dig till en abort och förnekar era samtal ni haft om barn.


    Vi hade detta bråk i höstas och bortsett från detta så är vårat förhållande underbart och fantastiskt på alla sätt och vis. jag har ändå svårt och tro att han inte vill vara med mig när vi ändå pratar bröllop. Eller så är jag alldeles för naiv? :/
  • sadaque10
    Walter888 skrev 2017-03-06 11:32:35 följande:

    Din nuvarande vill inte ha barn med dig. Acceptera detta.

    Dessa äckliga kärringar som skaffa barn trots att männen inte vill ha barn, är värre än värsta gängvåldtäktsmän.

    Skaffa dig en man som vill ha barn.

    Svårare än så är det inte.


    Jag skulle aldrig varken tvinga eller lura mig till ett barn. Förstår inte varför du måste spotta sådan skit på mig. Jag frågade överlag om min situation aldrig att jag skulle lura honom på något sätt och vis..... Jag älskar honom och skulle aldrig utsätta honom för det!
  • Anonym (J')

    Det låter ju som att han inte vill vara med dig och då använder barnfrågan för att "bli av" med dig. Bästa vore att lämna honom och hoppas att du hittar någon annan som du vill ha barn med. Om du har en stark barnlängtan så kommer du bara bli bitter om du stannar med honom och det kommer inte sluta bra. Lämna och försök på nytt.

  • Anonym (J)
    sadaque10 skrev 2017-03-06 15:03:29 följande:

    Herregud. Fick du för lite kärlek som barn som gör att du spottar på främlingar på nätet? Kom igen liksom.


    Du verkar ha fått för lite kärlek själv om du också anser att kvinnor som inte genomgår tvångsaborter är värre än gängvåldtäktsmän.

    Du borde kanske satsa på Walter888 som ny pojkvän.

    Har du eller någon av dina nära och kära och kära blivit gängvåldtagna?
  • sadaque10
    Anonym (J) skrev 2017-03-06 17:31:51 följande:

    Du verkar ha fått för lite kärlek själv om du också anser att kvinnor som inte genomgår tvångsaborter är värre än gängvåldtäktsmän.

    Du borde kanske satsa på Walter888 som ny pojkvän.

    Har du eller någon av dina nära och kära och kära blivit gängvåldtagna?


    Snälla nån människa. Jag tror nog du och Walter kan dansa eran vals ifrån denna tråd. Hoppas ni båda finner det ni vill ha eller inte i era liv.
Svar på tråden Snälla hjälp.. Helt plötsligt vill han ej ha barn! LÅNGT